Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Jūras transports - kuģa mehānika
Nosaukums RT-FLEX un WinGD dzinēju ekspluatācijas salīdzinošā analīze, to priekšrocības un trūkumi, un elektrohidrauliskās vadības sistēmas simulācija
Nosaukums angļu valodā The comparative analysis of the operation of RT-FLEX and WinGD engines, their advantages and disadvantages, and simulation of electrohydraulic control system
Struktūrvienība 0J000 Latvijas Jūras akadēmija
Darba vadītājs Miroslavs Mališko
Recenzents Rauls Klaucāns
Anotācija Diplomprojekta mērķis ir uzprojektēt tankkuģa enerģētisko iekārtu pēc dotajiem darba uzdevumā parametriem, veikt WinGD X un RT-Flex dzinēju salīdzinošo analīzi, salīdzināt to priekšrocības un trūkumus, izpētīt elektro-hidraulisko vadības sistēmu, ka arī aplūkot efektivitātes uzlabojumus, kā arī izanalizēt FlexView programmatūras iespējas un to ietekmi uz dzinēja efektivitāti un darbības uzlabojumu. Diplomprojekta hipotēze ir “Izmantojot intelektuālas degšanas procesa asistentu Sulzer un WinGD X/RT-Flex dzinēju elektro- hidrauliskā vadības sistēmā, var uzlabot dzinēja efektivitāti”. Darba saturs ir izklāstīts 3 nodaļās: Pirmajā nodaļā darba autors veic kuģa gājības aprēķinu, kur tiek izvēlēta nepieciešamā dzenskrūve, kā arī noteikta enerģētiskās iekārtas jauda un optimālais apgriezienu skaits. Pēc dotajiem apreķiniem tika uzkonstruēta kuģa pases diagramma. Otrajā nodaļā – dīzeļa dzinēja aprēķina daļā, tiek veikta galvenā dzinēja darba cikla aprēķins, tiek uzkonstruēta indikatordiagramma. Tiek sastādītā kuģa galvenā dzinēja propulsijas diagramma, ka arī tiek noteikts kuģa enerģētiskās iekārtas energoefektivitātes indekss pēc dotiem darba uzdevumā parametriem un iepriekš veiktajiem aprēķiniem. Trešajā nodaļā darba autors apskata WinGD X un RT-Flex dzinēju elektro-hidraulisko vadības sistēmu. Darba autors apskata dzinēja mezglus, kas veic elektro-hidraulisko vadību un analizē atšķirību starp mums zināmo dīzeļdzinēju ar standarta sadales vārpstu un moderno dzinēju ar elektro-hidraulisko vadības sistēmu. Tika veikta elekto-hidrauliskas vadības sistēmas simulācija ar Festo FluidSim programmatūras palīdzību un aprakstīta vadības sistēmas darbība. Tika analizēta elektroniska FlexView programmatūra, kas nosaka dzinēja darbības parametrus, un tika analizēta intelektuālas degšanas procesa asistenta ietekme uz dzinēja darbību, izmantojot Unitest W-X92-FPP simulatoru. Veicot simulāciju un salīdzinot dzinēja darbības parametru ar ieslēgtu un atslēgtu asistentu, tika veikts apraksts par moderna dzinēja atbilstību MARPOL VI pielikumam un izklāstītās dzinēja ar elektronisko vadību aktuālas ekspluatācijas aspekti, ka arī apskatīti elekto-hidrauliskas vadības sistēmas priekšrocības un trūkumi. Diplomprojekts satur: 96 lpp., 27 tabulas, 45 attēlus. Darba literatūras saraksts ietver 14 bibliogrāfiskos nosaukumus, tam ir 18 pielikumi.
Atslēgas vārdi Energoefektivitāte kuģiem, Dīzeļdzinēju efektivitāte, Zemapgrieziena divtaktu dzinēji, FlexView programmatūra, Izplūdes emisiju samazināšana
Atslēgas vārdi angļu valodā FlexView software, Low-speed two-stroke engines, Diesel engine efficiency, Ships energy efficiency, Reduction of exhaust emissions
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 11.12.2024 11:11:36