Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Skolotājs |
Nosaukums |
Slengs un jauniešu valoda - aktualitāte un risinājumi mācību satura pilnveidei latviešu valodā 6.-9. klasei |
Nosaukums angļu valodā |
Slang and the language of young people - actuality and solutions for improving the curriculum in Latvian language lessons for the forms 6-9 |
Struktūrvienība |
0R300 Izglītības, valodu un sociālo tehnoloģiju centrs |
Darba vadītājs |
Anita Helviga |
Recenzents |
Lāsma Latsone |
Anotācija |
Darba autors: Beatrise Vilcāne
Darba tēma: “Slengs un jauniešu valoda – aktualitāte un risinājumi mācību satura pilnveidei latviešu valodā 6.–9. klasei”
Darba veids: bakalaura darbs
Studiju programma: RTU Liepājas akadēmijas Pedagoģijas un sociālā darba centra studiju programmas “Latviešu valodas un literatūras skolotājs” 5. kursa studente.
Darba zinātniskā vadītāja: RTU Liepājas akadēmijas asociētā profesore Anita Helviga.
Darba apjoms: darbs sastāv no 47 lappusēm un 3. pielikumiem. Darba izstrādē izmantoti 45 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: slengs, jauniešu valoda, didaktika, mācību principi, aktualitāte, izglītība
Pētījuma mērķis: izpētīt didaktiskos un pedagoģiskos teorijas materiālus un izstrādāt mācību materiālu – darba lapu – mācību satura papildināšanai par tēmu slengs un jauniešu valoda vecuma posmā no 6. līdz 9. klasei, izmantojot jau agrāk publicētus un jaunus literatūras avotus.
Pētījuma jautājums: kā sekmēt aktuālu, skolēnus ieinteresējošu mācību vielas iekļaušanu mācību saturā par tēmu slengs, jauniešu valoda?
Darba saturs: darbs sastāv no trim nodaļām. Tajās aprakstīti trīs galvenie pieturpunkti:
1. Mācību satura didaktiskie principi, mācību satura aktualitāte;
2. Slengs lingvistikā un mācību materiālos;
3. Skolotāju aptauja un darba lapas “Slengs manā valodā” izstrāde
Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras izpēte, aprakstošā, salīdzinošā un secinošā metode, aptauja skolotāju viedokļu noskaidrošanā, praktiska darba lapas izstrāde par tēmu.
Darba rezultāti:
1. Apkopoti 10 secinājumi par didaktiskajiem principiem, slengismiem un mācību saturu skolā;
2. Noskaidrotas skolotāju zināšanas par tēmu un personīgais viedoklis par temata papildināšanu mācību materiālos;
3. Izstrādāta darba lapa ar aktuāliem, šī brīža lietotākajiem jauniešu valodas slengismiem.
Darba izmantojamība: darbs ir izmantojams latviešu valodas skolotājiem kā izzinošs materiāls, darba lapa izmantojama mācību stundās 8. klasē, apgūstot tematu. |
Atslēgas vārdi |
slengs, jauniešu valoda, didaktika, mācību principi, aktualitāte, izglītība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
slang, youth language, didactics, teaching principles, topicality, education |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.11.2024 08:16:26 |