Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Sākumizglītības skolotājs |
Nosaukums |
Pedagoģiskās metodes radošuma veicināšanai dizainā un tehnoloģiju nodarbībās sākumizglītibā |
Nosaukums angļu valodā |
Pedagogical methods for promoting creativity in design and technology classes in primary education |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Santa Striguna |
Recenzents |
Alīda Samuseviča |
Anotācija |
Bakalaura darbā “Pedagoģiskās metodes radošuma veicināšanai dizaina un tehnoloģiju nodarbībās sākumizglītībā” pētītas radošuma attīstības iespējas sākumskolas izglītībā, īpaši pievēršot uzmanību dizaina un tehnoloģiju nodarbībām. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt pedagoģiskās metodes, kas veicina radošuma attīstību, un izstrādāt ieteikumus šo metožu efektīvai pielietošanai.
Teorētiskā daļā analizēta radošuma būtība, pētīta tās komponentes un nozīme sākumskolas vecuma bērnu attīstībā. Tajā apskatīti psiholoģiskie un pedagoģiskie aspekti, kas saistīti ar radošuma veicināšanu, tostarp bērnu iztēles, domāšanas un emociju nozīme. Detalizēti analizētas dizaina un tehnoloģiju nodarbības kā iespēja radošuma attīstībai, uzsverot šo nodarbību lomu starpdisciplinārā pieejā, kur apvienojas māksla, tehnoloģijas un praktiskās prasmes.
Praktiskā daļa balstās uz empīrisku pētījumu, kas ietver skolotāju intervijas, pedagoģiskās novērošanas un mācību procesu analīzi. Pētījuma mērķis bija identificēt efektīvākās pedagoģiskās metodes un pieejas radošuma stimulēšanai dizaina un tehnoloģiju nodarbībās. Praktiskajā daļā izvērtētas arī skolēnu iesaistes un radošās darbības īpatnības, analizēti dati par izmantoto metožu efektivitāti un sniegti ieteikumi skolotājiem.
Pētījuma rezultāti apliecina, ka radošuma attīstību veicina pedagoģiskās metodes, kas balstītas uz problēmu risinājumiem, radošu domāšanu un individualizētu pieeju skolēniem. Skolotājiem ieteicams pielietot daudzveidīgas pedagoģiskās metodes, piemēram, prāta vētras, problēmu risināšanas uzdevumus un grupu darbu, radot drošu un atbalstošu vidi radošuma attīstībai. Tāpat liela nozīme ir skolēnu individuālās pieejas nodrošināšanai, veidojot personalizētus uzdevumus un ļaujot bērniem pašiem izvēlēties radošo darbu veidus, lai veicinātu viņu interesi, motivāciju un iztēles attīstību.
Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām – teorētiskās un praktiskās, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantoto avotu saraksta. |
Atslēgas vārdi |
Radošums, pedagoģiskās metodes, vecumposms, dizains un tehnoloģija, nodarbība, sākumizglītība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Creativity, pedagogical methods, age, design and technology, lesson, primary education |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.11.2024 14:31:39 |