Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Jūras transports - kuģa vadīšana |
Nosaukums |
Kuģu pozicionēšanas kalkulācijas uzlabošanas analīze, izmantojot NAVSTAR un BEIDOU satelītu sistēmu ieejas datus. |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of improving ship positioning calculations with input data from NAVSTAR and BEIDOU satellite systems |
Struktūrvienība |
0J000 Latvijas Jūras akadēmija |
Darba vadītājs |
Dmitrijs Goreļikovs |
Recenzents |
Anna Pukinska |
Anotācija |
Diplomdarba tēma: Kuģu pozicionēšanas kalkulācijas analīze, izmantojot NAVSTAR un BEIDOU satelītu sistēmu ieejas datus.
Diplomdarba mērķis: Pozicionēšanas kļūdas samazināšana, izmantojot NAVSTAR (GPS) un BEIDOU pozicionēšanas sistēmu iegūto datu korekciju. Darba praktiskajā daļā tiek analizēta šo sistēmu datu integrācija.
• Teorētiskajā daļā tiek analizēta un aprakstīta satelītu pozicionēšanas sistēmu NAVSTAR (GPS), GALILEO, GLONASS un BEIDOU struktūra, uzbūve, darbības principi, kā arī to trūkumi.
• Praktiskajā daļā ir sniegta informācija par kuģi, uz kura norisinājās eksperiments, detalizēti aprakstīts kuģa maršruta plāns ar pozīcijām, kurās tika reģistrētas satelītu pozicionēšanas sistēmu kļūdas vērtības, kā arī veikts standartnovirzes aprēķins.
Diplomdarbā detalizēti izpētīta un sniegta informācija par četru navigācijas pozicionēšanas sistēmu – NAVSTAR (GPS), GALILEO, GLONASS un BEIDOU struktūru, tehnisko uzbūvi un darbības principiem. Vispārējai iepazīstināšanai ietverta katras sistēmas izveides vēsture. Darbā analizēti katras sistēmas trūkumi un veikta salīdzinošā analīze, lai identificētu jomas, kurās būtu nepieciešami uzlabojumi. Tā kā pasaules kartē arvien retāk sastopamas cilvēkiem nepieejamas vietas, tiek izmantoti jauni jūras tirdzniecības maršruti, tostarp Ziemeļu jūras ceļi. Kuģu navigācijas sistēmām šajos ziemeļu reģionos nākas saskarties ar vairākām specifiskām grūtībām un izaicinājumiem.
Autors pievēršas vienai no būtiskajām problēmām – lielajām pozīcijas aprēķināšanas kļūdām, izmantojot GPS sistēmu. Praktiskajā daļā tika veikts eksperiments, lai pārbaudītu, vai pozicionēšanas kļūdu var samazināt, kopīgi koriģējot datus vismaz no divām pozicionēšanas sistēmām. Kuģa pozīcija un kļūdas lielums tika mērīti jūras pārgājiena laikā Ziemeļu jūrā un Dāņu šaurumos. Balstoties uz eksperimenta rezultātiem, tika aprēķināta standartnovirze, analizējot katras sistēmas datus atsevišķi un apvienojot dažādu sistēmu satelītus. Rezultātu salīdzinājumā tika konstatētas priekšrocības un trūkumi, ko sniedz datu kopīgā korekcija, izmantojot divas sistēmas.
Diplomdarba apjoms: 55 lapas puses (bez pielikumiem), darbā ir iekļauti 23 attēli, 1 tabula, 27 informācijas avoti un 10 pielikumi.
Atslēgvārdi: NAVSTAR, GPS, GALILEO, GLONASS, BEIDOU, BDS, Optimus, Mērijumu tabulas, Dispersija, Standartnovirze, Secinājumi, Priekšlikumi, Mērījumu tabulas. |
Atslēgas vārdi |
NAVSTAR, GPS, GALILEO, GLONASS, BEIDOU, BDS, Optimus, Mērijumu tabulas, Dispersija, Standartnovirze, Secinājumi, Priekšlikumi, Mērījumu tabulas. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
NAVSTAR, GPS, GALILEO, GLONASS, BEIDOU, BDS, Optimus, Mērijumu tabulas, Dispersija, Standartnovirze, Secinājumi, Priekšlikumi, Mērījumu tabulas. |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.11.2024 22:23:44 |