Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Ostu un kuģošanas vadība
Nosaukums Viedo konteineru integrācija loģistikas ķēdē
Nosaukums angļu valodā The integration of smart containers into the logistics chain
Struktūrvienība 0J000 Latvijas Jūras akadēmija
Darba vadītājs Arnis Bankovičs
Recenzents Marta Annija Goberga
Anotācija Diplomdarba tēma ir “viedo konteineru integrācija loģistikas ķēdē”, kura tiek apskatīta no teorijas un praktiskā viedokļa, un tā saturs ir izklāstīts 4 nodaļās. Pirmajā nodaļā tiek izpētīts viedā konteinera koncepts, kas balstās uz ierīci, kas ir piestiprinātā pie standarta jūras pārvadājuma konteinera ar sensoriem, kas nosaka fizikālo parametru, konteinera stāvokļa izmaiņas un reāllaika atrašanās vietu, kuru pēc tam apkopo vienotā sistēmā jeb mākoņkrātuvē. Viedā konteinera pamatā ir mūsdienu tehnoloģijas kā GPS, satelīts, RFID, IoT un citas informāciju tehnoloģijas, lai optimizētu loģistikas ķēdi. Otrajā nodaļā tiek izpētīts viedo konteineru izmantošanas priekšrocības, trūkumi un viedo konteineru izmantošana multimodālajos pārvadājumos. Lai veicinātu pārskatāmu priekštatu par viedo konteineru priekšrocībām un trūkumiem tiek izstrādāta priekšrocību tabula un SWOT analīze viedo konteineru ietekmei uz multimodālajiem pārvadājumiem. Pārvadājuma pārredzamība palielina kravas pārvadājuma drošību, piegādes termiņu noteikšanu un piegādes plānošanu, samazinot vai izvairoties no izmaksām, kas radās neoptimālas loģistikas plānošanas rezultātā, taču lai priekšrocības no viedo konteineru risinājumiem tiktu efektīvi izmantotas, nepieciešama nepārtraukta informācijas plūsma, kuru nodrošināšanai ir noteikti izaicinājumi un riski. Trešajā nodaļā tiek analizētas mūsdienu tendences, saistītas ar viedo konteineru attīstību. Procentuālajā attiecībā kopš 2018.gada viedie konteineri pārsvarā tiek uzstādīti uz refrižeratora tipa konteineriem, kas ir atkarīgi no fizikālo parametru izmaiņām un tiem ir nepieciešama papildus uzraudzība pārvadājuma laikā. Galvenie kravu veidi, pārvadāti ar viedajiem konteineriem ir pārtika, farmācijas produkti un ķīmiskās vielas, kas ir sensitīva krava. Ceturtajā nodaļā tiek veiktas divas intervijas ar nozares ekspertiem, kur tiek noskaidrots, ka viedo konteineru funkciju lietderība ir atkarīga no loģistikā iesaistīto pušu mijiedarbību. Izmantojot analīzes un sintēzes metodes tika analizēti viedo konteineru pētījumi, identificējot loģistikas dalībnieku vajadzības un izstrādāta viedo konteineru parametru informācija plūsma loģistikas ķēdē. Praktiskās daļas ietvaros tika izpētīts viedo konteineru informācijas plūsmas riski to iespējamība un ietekme un loģistikas dalībnieku, izstrādātas attiecīgas rekomendācijas un aprēķināts provizoriskais riska samazinājums. Diplomdarba kopējais lappušu skaits ir 53 lpp., kur tiek iekļauti 6 attēli, 9 tabulas un 4 pielikumi.
Atslēgas vārdi Viedie konteineri, loģistikas ķēde, informācijas plūsma, informācijas plūsmas riski
Atslēgas vārdi angļu valodā Smart containers, logistics chain, information flow, information flow risks
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 21.11.2024 07:23:47