Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Konstruēšanas integrācijas priekšrocības caurviju prasmju apguvē starpdisciplinārā mācību procesā pirmsskolas 3.posmā
Nosaukums angļu valodā The Advantages of integrating Construction in the Aquisition of Transversal skills within an interdisciplinary learning process in Preschool stage 3
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Jana Grava
Recenzents Dace Medne
Anotācija Anotācija Darba autors: Laura Priede Darba tēma: Konstruēšanas integrācijas priekšrocības caurviju prasmju apguvē starpdisciplinārā mācību procesā pirmsskolas 3.posmā. Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes, Izglītības vadība Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed., prof. Jana Grava Darba apjoms: Darbs sastāv no ievada, 87 lapām, 97 bibliogrāfiskajiem avotiem, 11 attēliem, 5 tabulām, 15 pielikumiem, 3 nodaļām, 6 apakšnodaļām un secinājumiem. Atslēgas vārdi: Konstruēšana, caurviju prasmes, lego konstruktori, starpdisciplinārs, ilgtspējīgs, pirmsskola, novērošana. Pētījuma mērķis: Izstrādāt teorētiskajās atziņās pamatotu un pedagoģiskajā praksē aprobētu metodisko materiālu pirmsskolas 3.posma bērnu, caurviju prasmju pilnveidošanai starpdisciplinārās lego konstruēšanas nodarbībās. Darba saturs: Darba pirmajā daļā veikta pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības, konstruēšanas un caurviju prasmju teorētisko aspektu izpēte. Daba pētnieciskajā daļā papildināts autores izstrādātais metodiskais materiāls “Domā, meklē, saliec!” un īstenota tā aprobācija, izveidoti ieteikumi darbam ar lego konstuktoriem, apkopoti secinājumi. Pētījuma metodes: Teorētiskā izpētes metodes – zinātniskās un pedagoģiskās literatūras analīze; normatīvo dokumentu izpēte un analīze; empīriskās izpētes metodes – aptaujas; pedagoģiskie novērojumi, kur tiek aorobēts metodiskais materiāls . Kvantitatīva izpētes metode, kas sevī ietver anketēšanu. Kvalitatīvās izpētes metode- pedagoģiskais novērojums Darba rezultāti: Izstrādāts konstruēšanas, caurviju prasmju un starpdisciplināras mācību pieejas īstenošanas teorētiskais pamatojums. Realizēti praktikumi pirmsskolas skolotājiem: “Lego konstruēšanas pielietošana pirmsskolas bērnu vispusīgai attīstībai”. Izstrādāts lego konstruēšanas nodarbību plānojums caurviju prasmju integrēšanai starpdisciplinārā mācību procesā. Pētījuma gaitā izstrādāti caurviju prasmju vērtēšanas kritēriji. Aprobēts izstrādātais metodiskais materiāls. Darba izmantojamība: Metodisko materiālu “Domā , meklē, salie!” skolotāji darbam ar 3. pirmsskolas posma bērniem, teorētisko izpētes materiālu kā uzziņas un informācijas avotu.
Atslēgas vārdi Konstruēšana, caurviju prasmes, lego konstruktori, starpdisciplinārs, ilgtspējīgs, pirmsskola, novērošana
Atslēgas vārdi angļu valodā construction, transversal skills, Lego sets, interdisciplinary, sustainable, preschool, observation
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 05.11.2024 09:28:07