Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
Nosaukums |
Konstruēšanas integrācijas priekšrocības caurviju prasmju apguvē starpdisciplinārā mācību procesā pirmsskolas 3.posmā |
Nosaukums angļu valodā |
The Advantages of integrating Construction in the Aquisition of Transversal skills within an interdisciplinary learning process in Preschool stage 3 |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Jana Grava |
Recenzents |
Dace Medne |
Anotācija |
Anotācija
Darba autors: Laura Priede
Darba tēma: Konstruēšanas integrācijas priekšrocības caurviju prasmju apguvē
starpdisciplinārā mācību procesā pirmsskolas 3.posmā. Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes, Izglītības vadība
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed., prof. Jana Grava
Darba apjoms: Darbs sastāv no ievada, 87 lapām, 97 bibliogrāfiskajiem avotiem, 11
attēliem, 5 tabulām, 15 pielikumiem, 3 nodaļām, 6 apakšnodaļām un secinājumiem. Atslēgas vārdi: Konstruēšana, caurviju prasmes, lego konstruktori, starpdisciplinārs, ilgtspējīgs, pirmsskola, novērošana. Pētījuma mērķis: Izstrādāt teorētiskajās atziņās pamatotu un pedagoģiskajā praksē aprobētu
metodisko materiālu pirmsskolas 3.posma bērnu, caurviju prasmju pilnveidošanai
starpdisciplinārās lego konstruēšanas nodarbībās. Darba saturs: Darba pirmajā daļā veikta pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības, konstruēšanas un caurviju prasmju teorētisko aspektu izpēte. Daba pētnieciskajā daļā papildināts autores izstrādātais metodiskais materiāls “Domā, meklē, saliec!” un īstenota tā aprobācija, izveidoti ieteikumi darbam ar lego konstuktoriem, apkopoti
secinājumi. Pētījuma metodes: Teorētiskā izpētes metodes – zinātniskās un pedagoģiskās literatūras
analīze; normatīvo dokumentu izpēte un analīze; empīriskās izpētes metodes – aptaujas;
pedagoģiskie novērojumi, kur tiek aorobēts metodiskais materiāls . Kvantitatīva izpētes
metode, kas sevī ietver anketēšanu. Kvalitatīvās izpētes metode- pedagoģiskais novērojums
Darba rezultāti: Izstrādāts konstruēšanas, caurviju prasmju un starpdisciplināras mācību
pieejas īstenošanas teorētiskais pamatojums. Realizēti praktikumi pirmsskolas skolotājiem: “Lego konstruēšanas pielietošana pirmsskolas bērnu vispusīgai attīstībai”. Izstrādāts lego
konstruēšanas nodarbību plānojums caurviju prasmju integrēšanai starpdisciplinārā mācību
procesā. Pētījuma gaitā izstrādāti caurviju prasmju vērtēšanas kritēriji. Aprobēts izstrādātais
metodiskais materiāls. Darba izmantojamība: Metodisko materiālu “Domā , meklē, salie!” skolotāji darbam ar 3. pirmsskolas posma bērniem, teorētisko izpētes materiālu kā uzziņas un informācijas avotu. |
Atslēgas vārdi |
Konstruēšana, caurviju prasmes, lego konstruktori, starpdisciplinārs, ilgtspējīgs, pirmsskola, novērošana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
construction, transversal skills, Lego sets, interdisciplinary, sustainable, preschool, observation |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.11.2024 09:28:07 |