Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Kultūrizglītības aktualizēšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā
Nosaukums angļu valodā Actualization of cultural education and promotion of positive changes in children’s art schools as a result of the implementation of the national educational standard
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Lāsma Latsone
Recenzents Maija Ročāne
Anotācija Darba autore – Ieva Lāce Darba tēma – “Kultūrizglītības aktualizēšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā” Darba veids – Maģistra darbs Studiju programma – Izglītības zinātnes Darba zinātniskā vadītāja – Asoc. prof. Lāsma Latsone, Ph.D Darba apjoms – 69 lpp., iekļauti 11 attēli, 9 tabulas, 6 pielikumi Atslēgas vārdi/frāzes – bērnu mākslas izglītība, profesionālās ievirzes izglītības standarts mākslas jomā, kultūrizglītība, radošums, prasmes Pētījuma mērķis – izpētīt kultūrizglītības nozīmi personības veidošanā un apzināt priekšnoteikumus pozitīvu pārmaiņu veicināšanai bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā. Darba saturs – darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, divām daļām – teorētiskās, kas ietver 3 nodaļas un empīriskās izpētes daļas, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta (56 vienības) un 6 pielikumiem. Pētījuma metodes – teorētiskā pētījuma metode – pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras analīze; empīriskā pētījuma metode – 2 aptaujas un fokusgrupas diskusija: 1. Aptauja mākslas skolas audzēkņu vecākiem. 2. Aptauja mākslas skolas pedagogiem. 3. Fokusgrupas diskusija metodiskās komisijas loceklēm. Darba rezultāti – teorētiskās izpētes rezultātā tika aktualizēta kultūrizglītības nozīme bērnu daudzpusīgas personības veidošanā un analizēta mākslas skolu darbība Latvijā. Empīriskās izpētes rezultātā iegūti dati par līdzšinējo darbību mākslas skolā, kā arī noteikti svarīgākie priekšnoteikumi veiksmīgas turpmākās darbības organizēšanai pēc valsts izglītības standarta ieviešanas. Darba izmantojamība – esošās situācijas izpētē un analīzē balstītu ieteikumu apkopojums un izstrādāts rīcības plāns mākslas izglītības standarta ieviešanai profesionālās ievirzes mākslas skolās.
Atslēgas vārdi bērnu mākslas izglītība, profesionālās ievirzes izglītības standarts mākslas jomā, kultūrizglītība, radošums, prasmes
Atslēgas vārdi angļu valodā children’s art education, vocational education standard in the field of art, cultural education, creativity, skills
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 05.11.2024 09:01:46