Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
Nosaukums |
Kultūrizglītības aktualizēšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā |
Nosaukums angļu valodā |
Actualization of cultural education and promotion of positive changes in children’s art schools as a result of the implementation of the national educational standard |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Lāsma Latsone |
Recenzents |
Maija Ročāne |
Anotācija |
Darba autore – Ieva Lāce
Darba tēma – “Kultūrizglītības aktualizēšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā”
Darba veids – Maģistra darbs
Studiju programma – Izglītības zinātnes
Darba zinātniskā vadītāja – Asoc. prof. Lāsma Latsone, Ph.D
Darba apjoms – 69 lpp., iekļauti 11 attēli, 9 tabulas, 6 pielikumi
Atslēgas vārdi/frāzes – bērnu mākslas izglītība, profesionālās ievirzes izglītības standarts mākslas jomā, kultūrizglītība, radošums, prasmes
Pētījuma mērķis – izpētīt kultūrizglītības nozīmi personības veidošanā un apzināt priekšnoteikumus pozitīvu pārmaiņu veicināšanai bērnu mākslas skolās valsts izglītības standarta ieviešanas rezultātā.
Darba saturs – darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, divām daļām – teorētiskās, kas ietver 3 nodaļas un empīriskās izpētes daļas, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta (56 vienības) un 6 pielikumiem.
Pētījuma metodes – teorētiskā pētījuma metode – pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras analīze; empīriskā pētījuma metode – 2 aptaujas un fokusgrupas diskusija:
1. Aptauja mākslas skolas audzēkņu vecākiem.
2. Aptauja mākslas skolas pedagogiem.
3. Fokusgrupas diskusija metodiskās komisijas loceklēm.
Darba rezultāti – teorētiskās izpētes rezultātā tika aktualizēta kultūrizglītības nozīme bērnu daudzpusīgas personības veidošanā un analizēta mākslas skolu darbība Latvijā. Empīriskās izpētes rezultātā iegūti dati par līdzšinējo darbību mākslas skolā, kā arī noteikti svarīgākie priekšnoteikumi veiksmīgas turpmākās darbības organizēšanai pēc valsts izglītības standarta ieviešanas.
Darba izmantojamība – esošās situācijas izpētē un analīzē balstītu ieteikumu apkopojums un izstrādāts rīcības plāns mākslas izglītības standarta ieviešanai profesionālās ievirzes mākslas skolās. |
Atslēgas vārdi |
bērnu mākslas izglītība, profesionālās ievirzes izglītības standarts mākslas jomā, kultūrizglītība, radošums, prasmes |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
children’s art education, vocational education standard in the field of art, cultural education, creativity, skills |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.11.2024 09:01:46 |