Anotācija |
Darba autore: Alise Šitina
Darba tēma: Atbalsta sistēma jaunajiem skolotājiem adaptācijai vispārizglītojošās skolās
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi]
Darba zinātniskā vadītāja: Ph.D asoc. prof. Lāsma Latsone
Darba apjoms: 79 lappuses
Atslēgas vārdi: atbalsts, atbalsta sistēma, jaunais skolotājs, adaptācija, adaptācijas modelis, vispārizglītojošā skola.
Pētījuma mērķis: izpētīt esošas atbalsta sistēmas jaunajiem skolotājiem piedāvājumu un izstrādāt jauno skolotāju adaptācijas modeli, balstoties uz teorētiskās izpētes un pētījuma rezultātiem.
Darba saturs: ievads, 3 nodaļas, 16 apakšnodaļas, pētījuma metodikas apraksts, pētījuma rezultātu analīze, 2 tabulas, 17 attēli, secinājumi, ieteikumi, izmantoto informācijas avotu saraksts (94 vienības), 10 pielikumi.
Pētījuma metodes:
1) teorētiskā: teorētiskās literatūras un citu uzziņas avotu analīze (salīdzināšanas metode un kritiskā domāšana);
2) empīriskās:
a) informācijas ieguves metodes: anketēšana, labās prakses piemēru apkopošana, fokusgrupas diskusija;
b) informācijas analīzes metodes: vispārizglītojošu skolu vadības komandas pārstāvju aptaujas anketu statistiskā analīze, jauno skolotāju aptaujas anketu statistiskā analīze, labās prakses piemēru analīze, fokusgrupas diskusijas rezultātu analīze.
Darba rezultāti: teorētisko avotu izpētes rezultātā un pētījuma laikā tika noskaidrots, ka atbalstīts jaunais skolotājs saņem regulāru, mērķtiecīgu un sistēmisku atbalstu, kur sniegtā atbalsta kvalitāti ietekmē dažādi jauno skolotāju adaptāciju sekmējošie un kavējošie faktori.
Darba izmantojamība: maģistra darbs ir adresēts pedagoģijas studentiem, esošiem un topošiem skolotājiem, absolventiem, skolotāju skolotājiem, tālākizglītotājiem, izglītības iestāžu vadītājiem un vispārizglītojošu skolu vadības komandu pārstāvjiem, pedagoģijas nozarē strādājošiem darbiniekiem un citiem lasītājiem, kas ir ieinteresēti iedziļināties mūsdienu izglītības telpas atbalsta sistēmas piedāvājumā, kas sekmē jauno skolotāju ātrāko adaptāciju un profesionālās identitātes veidošanos. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
support, support system, novice teacher, adaptation, adaptation model, comprehensive school |