Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Pārmeklēšanā un neironu tīklos balstīto pieeju integrācija Turku dambretei |
Nosaukums angļu valodā |
Integration of Search and Neural Network Approaches for Turkish Checker’s Game |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
Recenzents |
Gints Jēkabsons |
Anotācija |
Šajā bakalaura darbā ir izstrādāts mākslīgā intelekta modeļos balstīts Turku dambretes spēles aģents. Bakalaura darba mērķis ir integrēt uz neironu tīkliem balstītu risinājumu pozīcijas novērtēšanai pārmeklēšanā balstītā Turku dambretes spēles risinājumā.
Pētījums sākas ar detalizētu divu spēlētāju spēlēs ar pilnu informāciju izmantoto algoritmu pārskatu, sniedzot pamatinformāciju, kas nepieciešama, lai izprastu Turku dambretes sarežģītību.
Lai sasniegtu vēlamos rezultātus, pētījumā tiek analizēti vairāki pārmeklēšanā sakņoti algoritmi un tiek izvēlēts alfa-beta nogriešanas algoritms, kas atbilst Turku dambretes spēles realizācijai. Šajā darbā būtībā ir izvērtētas citu līdzīgu turku dambretes spēļu pieejas stiprās un vājās puses.
Pēc divpersonu spēļu realizācijas algoritmu analīzes notika izvēlētā alfa-beta nogriešanas algoritma praktiskā ieviešana. Visbeidzot, tiek implementēts un praktiski pārbaudīts Turku dambretes dziņa hibrīdais risinājums, kas apvieno alfa-beta algoritmu un konvolūciju neironu tīklus, lai uzlabotu lēmumu pieņemšanu. Papildus Turku dambretes hibrīdā risinājuma implementācijai, risinājumā ir iekļauts grafiskā lietotāja saskarne, kas izstrādāta, izmantojot PyGame moduli, ļaujot spēlētājiem spēlēt pret izstrādāto intelektuālo aģentu.
Noslēgumā jāsaka, ka šis darbs veicina mākslīgā intelekta un neironu tīklu izstrādi spēļu dziņiem, īpaši Turku dambretes spēlei. Šī hibrīdā risinājuma ieviešana ir pirmā zināmā mākslīgā intelekta risinājuma izstrāde, kas īpaši izstrādāta Turku dambretei. Pētījuma rezultāti liecina par veiksmīgu pārmeklēšanā balstīta algoritma, neironu tīkla un spēļu vides integrāciju. Tas konceptuāli pierāda mākslīgā intelekta pretinieku spēju spēlēt stratēģiski. |
Atslēgas vārdi |
Mākslīgais intelekts. Pārmeklēšanas algoritmi. Neironu tīkls. Divpersonu spēles ar pilnu informāciju. Turku dambrete. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Artificial intelligence. Search based algorithms. Neural Network. Two player full information games. Turkish Checkers. |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.09.2024 21:47:46 |