Anotācija |
Drille, K. E. (2024). Sūtījumu šķirošanas procesa kvalitātes analīze un pilnveide “DHL Express Latvia” SIA: Bakalaura darbs. Vadītāja Mg., Pīlēna-Dālberga, A., RTU IEVF bakalaura profesionālo studiju programma “Visaptverošā kvalitātes vadība”.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 68 lpp., tajā iekļauti 15 attēli, 24 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti 50 avoti, 4 latviešu valodā un 46 avoti ir angļu valodā. Darbam pievienoti 4 pielikumi.
Darba mērķis ir veikt SIA “DHL Express Latvia” sūtījumu šķirošanas procesa analīzi un novērtējumu un izstrādāt tā iespējamos uzlabojumus, lai par 60% samazinātu kvalitātes izmaksas un lai par 25% samazinātu kopējo sūtījumu apstrādes laiku.
Pirmajā darba daļā veikta procesu un kvalitātes vadības teorētisko aspektu analīze, tostarp kvalitatīvā kontentanalīze, lai sniegtu atbildi uz pētījuma jautājumu “kā uzlabot šķirošanas procesa efektivitāti?”. Identificēti šķirošanas procesu uzlabošanu raksturojošie elementi, to savstarpējā saistība un ieguvumi. Analizētas un izvēlētas kvalitātes pilnveides metodes un instrumenti.
Otrajā darba daļā tiek novērtēta procesa atbilstība kvalitātes vadības sistēmas prasībām, veikts iekšējais audits. Lai analizētu šķirošanas procesu, izmantotas iepriekš identificētās metodes un instrumenti, tostarp Gemba walk metode, kas sniedza iespēju novērtēt organizācijas procesu gaitu un identificēt zudumus un neatbilstības. Lai novērtētu ar šķirošanas procesu saistītos riskus, veikta FMEA analīze. Kā galvenie riski identificēti neatbilstoša konteineru nostiprināšana un konteineru izkraušana.
Trešajā darba daļā piedāvāti iespējamie risinājumi identificēto problēmu risināšanai. Rezultātā izstrādāti priekšlikumi un pilnveides plāns neatbilstību novēršanai, kā arī aprēķinātas pilnveides izmaksas un ekonomiskais ieguvums.
Veicot uzņēmuma sūtījumu šķirošanas procesa analīzi, tika secināts, ka optimizēta un standartizēta šķirošanas procedūra būtiski uzlabo noliktavas efektivitāti un klientu apmierinātību. Galvenās problēmas saistītas ar darbinieku drošības prasību neievērošanu, tehnoloģisko risinājumu nepilnībām un nepietiekamu datu analīzi. Lai uzlabotu procesu, ieteicams ieviest precīzas vadlīnijas un procedūras, apmācīt darbiniekus tehniskās un konteksta analīzes jautājumos, kā arī uzlabot iekšējo saziņu un sadarbību starp nodaļām, ieviešot automatizētas kvalitātes kontroles sistēmas. |