Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Viedās datortehnoloģijas |
Nosaukums |
Dinamiskās scēnas vizualizēšana ar staru trasēšanas metodi izmantojot Vulkan |
Nosaukums angļu valodā |
Dynamic Scene Visualization with the Ray Tracing Method Using Vulkan |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Aleksandrs Sisojevs |
Recenzents |
Sintija Petroviča-Kļaviņa |
Anotācija |
Mūsdienās datorgrafikai ir ļoti liela nozīme, jo tā tiek pielietota praktiski katrā
jomā. Garfikai var būt dažāda veida raksturs un reprezentēšana, taču tā vienmēr tiek
atveidota ar kādas lietojumprogrammas saskarnes funkciju palīdzību. Gan saskarņu,
gan renderēšanas metožu klāsts ir diezgan plašs, bet arvien vairāk eksperti uzsver, ka
līderis šajā jomā ir Vulkan un tā staru trasēšanas metode. Lai pārbaudītu šo, tika
izvirzīts darba mērķis - izstrādāt dinamisko scēnu ar staru trasēšanas metodi izmantojot
Vulkan lietojumprogrammas saskarni.
Darbā tika veiktas Vulkan tehnoloģijas pētījums, nosakot tā uzbūvi, izcelsmi un
pielietošanas iespējas. Tālāk tika aprakstītas šīs tehnoloģijas iespējas un to galvenās
funkcijas. Pēc Vulkan lietojumprogrammas saskarnes izpētes, tika izpētītas 3D grafikas
renderēšanas metodes un izvēlēta staru trasēšanai alternatīva metode. Katrai
renderēšanas metodei tika aprakstīts tas darbības princips, priekšrocības un trūkumi.
Pēc tehnoloģijas un metodes apraksta, iegūtās zināšanas tika pielietotas praktiskās daļas
realizācijā. Tiks aprakstītas, kādas ir prasības Vulkan darba stacijas izveidei, kādi rīki
tiks izmantoti, kā tas tiks realizēts. Katrai renderēšanas metodei tika apskatīts un
izveidots tās konveijiers, kas nodrošina metodes darbības principu realizēšanu. Tālāk
tika izveidota scēna, kuras aprakstā bija objekti un to īpašības. Abu metožu
implementēšanas gadījumā tika iegūta renderēta aina un salīdzināta metožu
renderēšanas kvalitāte, kā arī to veiktspēja.
Darba apjoms ir 67 lappuses, kurā ir 21 attēli, 4 tabulas un 37 kodu fragmenti. |
Atslēgas vārdi |
Vulkan, 3D Grafika, Staru trasēšana, Vizualizēšana, Reālā laika staru trasēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Vulkan, 3D Graphics, Ray Tracing, Visualisation, Real-time ray tracing |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2024 23:28:51 |