Anotācija |
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt, kā dažādi lietotāja saskarnes dizaina elementi ietekmē spēlētāju emocionālo iesaisti datorspēlēs, un noteikt, kuri komponenti veicina pozitīvu spēļu pieredzi un dziļu emocionālo iegremdēšanos.
Pētnieciskā darba ietvaros tika izskatītas dažādas spēlētāju emocionālās iesaistes analīzes metodes un apkopota metodolija iesaistes izvērtēšanai pēc 8 kritērijiem. Tālāk tika aplūkoti dažādi varianti, kā klasificēt pašus lietotāja interfeisa dizaina elementus, un tika piedāvāti elementu piemēri katrai kategorijai ar zināmu ietekmi no iepriekšējo gadu pētījumiem. Lai demonstrētu dizaina elementu novērtēšanas un klasifikācijas metodoloģijas darbu, tika izvēlēta pavisam nesen iznākusī spēle “Sea of Conquest”. Analizējot spēles lietotāja interfeisa elementu ietekmi caur izveidoto aptauju, tika izveidota Excel tabula ar spēlētāju atbildēm, kas palīdzēja identificēt elementu un to kategoriju ietekmi. Salīdzinot atbilžu vākšanā iegūtos rezultātus ar iepriekšējo pētījumu rezultātiem, tika pierādīts, ka izvēlētā metodika un klasifikācija darbojas, jo, neskatoties uz ne pārāk lielo dalībnieku skaitu balsojumā, rezultāti bija vienisprātis ar iepriekšējo gadu pētījumu rezultātiem.
Veicot pētījumus un analizējot iegūto informāciju, tika konstatēts, ka diegētiskie elementi stipri palielina motivāciju, iesaisti un interesi. Nediegētiskiem elementiem ir neitrālāka ietekme, bet, pareizi veidojot un personalizējot elementus, tie arī palielina spēlētāju emocionālo iesaisti. Meta elementi izrādījās vismazāk pētītie starp visām kategorijām, tomēr var sašķiebties, ka tie palielina spēles baudījumu un palielina emocionālo slodzi. Telpiskie elementi iznākošajā spēlē atstāja lielākoties neitrālu ietekmi, kas varēja būt saistīts ar fona grafisko un skaņas elementu daudzveidības trūkumu.
Pētījums sastāv no 61 lapaspusēm teksta, ietver 26 attēlus, 5 tabulas un balstās, 45 informācijas avotiem un 2 pielikumiem. |