Anotācija |
Ceļu satiksmes drošības problēma joprojām ir aktuāla problēma, kas rada
kaitējumu gan cietušo veselībai, gan finansiālus zaudējumus valstij. Pētījumi liecina,
ka ātruma kontroles metožu izmantošana uz ceļiem, ievērojami samazina negadījumu
skaitu vietās, kur tie ir uzstādīti, un palielina kopējo ceļu satiksmes drošību. Tomēr šo
ierīču uzstādīšana un apkope prasa lielus ieguldījumus, un parādās arī jaunas metodes
šo ierīču apiešanai, un tāpēc šis darbs piedāvā jaunu, pieejamāku metodi ātruma
kontrolei.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, analītiskās daļas, praktiskās daļas,
eksperimentālās daļas, rezultātiem un secinājumiem, izmantotajiem avotiem un
pielikumiem.
Ievadā ir aprakstīta galvenā problēma, pētāmās tēmas aktualitāte, mērķu un
uzdevumu apraksts.
Analītiskajā daļā tiek apskatītas pašreizējās izmantotās ceļa ātruma kontroles
metodes, to stiprās un vājās puses. Arī analītiskajā daļā ir apskatīti 4 datorredzes
algoritmi to izmantošanas iespējamībai izstrādātajā metodē, aprakstītas to stiprās un
vājās puses.
Praktiskajā daļā ir aprakstīta izstrādes vide, kurā neironu tīkla modelis tiek
apmācīts turpmākai izmantošanai izstrādājamajā metodē.
Eksperimentālajā daļā aprakstīti algoritma izstrādes procesi, testa materiālu
veidošana, precizitātes pārbaude, darba salīdzināšana starp dažādiem modeļiem,
salīdzināšana ar līdzīgu ātruma mērīšanas metodi un salīdzināšana ar fotoradaru.
Rezultāti un secinājumi raksturo galīgās izstrādātās metodes statusu, izstrādātā
algoritma nepilnību aprakstu un novērtējumu, vai to šobrīd var izmantot uz ceļiem.
Bakalaura darbs sastāv no 59 lapām, 22 attēliem, 13 tabulām un 3 pielikumam. |