Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Darba aizsardzība |
Nosaukums |
Izglītojamo darba drošības sistēmas pilnveide jūrniecības izglītības iestādēs |
Nosaukums angļu valodā |
Improving the work safety system of the learners in maritime educational institutions |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Jeļena Pundure |
Recenzents |
Evita Biezmane |
Anotācija |
Izglītības likums nosaka, ka izglītības iestādes izglītības programmas īsteno izglītojamajiem drošā un veselībai nekaitīgā vidē, taču šobrīd nav skaidra normatīvā regulējuma, kas noteiktu, kādai ir jābūt darba drošības sistēmai izglītības iestādē, kas attiektos tieši uz izglītojamajiem. Tāpēc izglītības iestādēm ir dažāda normatīvā regulējuma izpratne, kas ir novedusi pie krasi atšķirīgiem izglītojamo darba drošības sistēmas modeļiem izglītības iestādēs. Minētie apstākļi neveicina ne izglītojamo darba drošību, ne arī ļauj apgūt specifiskas profesionālās darba drošības prasmes. Līdz ar to absolventi nav pietiekami sagatavoti, lai strādātu savā profesijā droši.
Maģistra darba tēma ir “Izglītojamo darba drošības sistēmas pilnveide jūrniecības izglītības iestādēs”, un tā mērķis ir izpētīt, kā izglītojamo darba drošības jautājumus risina Latvijas profesionālās izglītības iestādēs, izvērtēt rezultātus un sniegt priekšlikumus izglītojamo darba drošības sistēmas pilnveidei gan jūrniecības izglītības iestādēs, gan profesionālās izglītības iestādēs kopumā. Darbs ir iedalīts trīs daļās.
Pirmajā (teorētiskajā) daļā veikta jūras transporta analīze no kuģošanas drošības aspekta, uzsvaru liekot uz straujo nozares attīstību un cilvēkresursu trūkumu, jūras negadījumu statistiku un tās korelāciju ar cilvēkfaktoru, kā arī normatīvo regulējumu kuģošanas drošības jomā un darba drošības organizāciju uz kuģa.
Otrajā (analītiskajā) daļā ir veikta normatīvo aktu un to saistības ar izglītojamo darba drošību analīze, literatūras analīze, kā arī analizēta darba drošības kultūras veidošanās atkarība no izglītības programmas satura un īstenošanas metodēm.
Trešajā (praktiskajā) daļā ir veikta izglītība iestāžu darbinieku un izglītojamo aptauja, kā arī apmeklētas jūrniecības izglītības iestādes, lai noskaidrotu, kāda ir iesaistīto pušu izpratne par izglītojamo darba drošību un darba drošības kultūras uztvere, ar kādiem izaicinājumiem iestādes un izglītojamie sastopas, kā arī kādi ir galvenie kritēriji, kas ietekmē izglītojamo darba drošību attiecīgajā izglītības iestādē.
Noslēgumā ir izvērtēti pētījumā iegūtie rezultāti, izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi izglītojamo darba drošības sistēmas uzlabojumiem.
Kopējais darba apjoms ir 80 lappuses, kurās ir izvietoti 45 attēli un 2 tabulas. Izmantoto avotu un literatūras saraksts sastāv no 56 vienībām. Darbam ir divi pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
drošības kultūra, darba drošība, jūrniecības izglītība, profesionālā izglītība, cilvēkfaktors |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
safety culture, occupational safety, maritime education and training, professional education, human element |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2024 17:48:23 |