Anotācija |
Litavnieka, Ž. (2024) Kvalitātes nodrošināšana farmācijas uzņēmumā ražošanas procesā Bakalaura darbs. Vadītājs Mg. Pildavs, J. RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Visaptverošā kvalitātes vadība”.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms 67 lpp., tajā iekļauti 21 attēls, 24 tabulas un 2 formulas. Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti 68 avoti. Darbam pievienoti 5 pielikumi.
Darba mērķis veikt zāļu ražošanas procesa analīzi farmācijas uzņēmumā, lai izstrādātu risinājumus ražošanas procesa pilnveidei.
Teorētiskās daļās ietveros tika veikta analīze un autoru viedokļu salīdzināšana par to kas ir kvalitāte, kvalitātes vadības sistēma, tika izpētīta arī KVS farmācijas nozarē. Tika veikta arī sekojošo terminu analīze: ražošanas process, kvalitātes indikatori, kvalitātes izmaksas, tika noskaidrots arī, kādus standartus un līkumus pielieto farmācijas nozarē. Lai noskaidrotu, kādi ir galvenie kvalitātes nodrošināšanas elementi ražošanas procesā tika veikta padziļināta zinātnisku publikāciju atlase un analīze. Tika izvēlētas metodes kvalitātes vadības un kvalitātes nodrošināšanas analīzei un pilnveidei un izpētītās to priekšrocības.
Analītiskajā daļā tika analizēta uzņēmuma kvalitātes vadības sistēma un kvalitātes nodrošināšana ražošanas procesā, tika identificētas problēmas, kuras nepieciešams pilnveidot. Izmantojot iekšējo auditu tika identificētas neatbilstības, tika veikta sūdzību un noviržu cēloņu tipu analīze, lai noskaidrotu, kur nepieciešams ieviest pilnveides.
Praktiskajā daļā tika piedāvāti iespējamie priekšlikumu pilnveidojumi- sūdzību, noviržu un neatbilstību samazināšanai, izstrādāts ieviešanas plāns, kā arī aprēķināti ieguvumi no pilnveides ieviešanas.
Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi pētījuma rezultāta tika piedāvāti priekšlikumi, lai samazinātu riskus, kurus izraisa neatbilstības. Pilnveides priekšlikumi ir saistīti ar darbinieku apmācību, procesa automatizāciju, jaunas procedūras ieviešanu, (atkārtota pārbaude pirms produkta nosūtīšanas klientiem) un procesu online vadības ieviešanu. |