Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Uz spēlētāja emocijām balstīta stāsta ģenerēšana |
Nosaukums angļu valodā |
Game Story Generation Based on Players Emotions |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Sintija Petroviča-Kļaviņa |
Recenzents |
Natālija Prokofjeva |
Anotācija |
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt mākslīgā intelekta iespējas spēles turpmāka stāsta ģenerēšanā, balstoties uz spēlētāja reāllaika analizētajām emocijām.
Līdz ar mākslīgā intelekta un spēļu izstrādes attīstību, aug nepieciešamība pēc personīgāku spēļu veidošanas. Emociju stāvoklis nodrošina informāciju par spēlētāja sajūtām. Šo komponenšu savienošana dod iespēju izveidot spēli, kas analizējot spēlētāja emocijas, ģenerē spēles gaitu, lai tās uzturētu pozitīvas.
Darba laikā ir izpētīta teorija par cilvēka emocijām un to sasaisti ar mākslīgo intelektu un spēlēm. Apskatīta spēļu mijiedarbība ar mākslīgo intelektu teorētiski un praktiski. Darbā ir izveidoti trīs modeļi - emociju atpazīšanas modelis un divi spēles modeļi. Emociju modelis darbības laikā reāllaikā pēta sejas vaibstus un apkopo informāciju par reģistrētajām emocijām. Spēles modeļi satur uzvedības koka un galīga automāta darbību, kas ir sasaistīts ar emociju modeli. Darba noslēgumā ir veikta pārbaude, kurā spēle tiek izspēlēta un aizpildīta aptauja par tās darbību. Rezultātu apkopojums liecināja, ka spēles stāsta ģenerēšanas modeļi spēj veikt sasaisti ar reāllaika emociju atpazīšanas modeli. Spēles modelis spēj mainīt spēles gaitu negatīvu emociju atpazīšanas brīdī, ar mērķi uzlabot spēlētāja emociju stāvokli. |
Atslēgas vārdi |
MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, EMOCIJU ATPAZĪŠANA, SPĒLES STĀSTA ĢENERĒŠANA |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, EMOTION RECOGNITION, GAME STORY GENERATION. |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2024 12:21:19 |