Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģija
Nosaukums Alternatīvas mācību metodes kiberdrošības pamata zināšanu veicināšanai augstākās izglītības iestādēs
Nosaukums angļu valodā Alternative Teaching Methods for Promoting Basic Cyber Security Knowledge in Higher Education Institutions
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Evita Roponena
Recenzents Māris Riņģis
Anotācija Kiberdrošības uzbrukumu skaits aug, tāpēc nepieciešams nostiprināt pamata kiberdrošības zināšanas, lai lietotāji spētu sevi aizsargāt un rīkoties kiberdrošības incidenta gadījumā. Tradicionālās mācību metodes ne vienmēr veicina pilnīgu iesaisti vielas apgūšanā un izpratnē, tāpēc arvien vairāk izmanto alternatīvas mācību metodes. Darbā tieši tiek pētīta spēles elementu iekļaušana. Darba mērķis ir identificēt un analizēt pieejamās alternatīvās mācību metodes kiberdrošības pamatu apguvei un izveidot mācību scenāriju. Mācību scenārija izveidošanai tika apskatīta pedagoģijas teorija, identificētas lietotājiem nepieciešamās zināšanas, apkopoti un analizēti pētījumi par alternatīvām mācību metodēm kiberdrošībā. Iesaistes veicināšanai mācību scenārijā tika iekļauti spēles elementi – līmeņi, punkti, spēles stāsts. Papildu scenārija izveidei tika izstrādāti pikšķerēšanas uzdevumi RTU pētnieku veidotai izlaušanās istabai studentiem “CyberEscape”. Uzdevumi vēlāk tika modificēti izlaušanās spēlei vidusskolēniem. Darba rezultātā tiek piedāvāts mācību scenārijs, kuru kā bāzi var izmantot, veidojot mācību kursu augstākā izglītības iestādē kiberdrošības pamata zināšanu apguvei.
Atslēgas vārdi kiberdrošība, kiberhigiēna, alternatīvas mācību metodes, spēliskošana, augstākās izglītības iestādes
Atslēgas vārdi angļu valodā cyber security, cyber hygiene, alternative teaching methods, gamification, higher education institutions
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 28.05.2024 00:03:03