Anotācija |
Viens no virzieniem, kas tiek plaši pētīts ERP sistēmu ieviešanas un izmantošanas
laikā ir ERP sistēmu lietojamība. Kaut gan lietojamības problēmas tieši neiespaido sistēmas
ieviešanas neveiksmes, tās var traucēt individuālo vai darba grupu produktivitāti. Salīdzinot ar
plānotajiem rezultātiem un mērķiem, to sasniegšana var būt ilgāka vai resursu ietilpīgāka.
Pāriešana uz jauno sistēmu var ievilkties.
Daudzie pētījumi parādīja lietojamības priekšrocības tā uzlabo produktivitāti,
samazina apmācības un dokumentācijas izmaksas, uzlabo komerciālo potenciālu, tāpēc darba
mērķis ir apzināt tipiskās lietojamības problēmas ERP sistēmās un atrast iespējamos
risinājumus.
Darba laikā veikta teorētiska tēmas apskate un analīze, praktiska pētīšana un
novērtēšana. Tika izveidota anketa, ar kuras palīdzību tika noskaidrotas izplatītākās ERP
sistēmu lietojamības problēmas reāli eksistējošās ERP sistēmās. Balstoties uz anketēšanas
rezultātiem un veiktajiem pētījumiem tika izstrādāts SAP sistēmas prototipa piemērs, kas
atbilst lietojamības prasībām. Lietojamības novērtēšanai tika izstrādāta metode ar pārbaudes
punktiem, pēc kuras var pārbaudīt, vai sistēma atbilst lietojamības prasībām. Metode dod
iespēju izstrādātājam novērtēt, vai sistēma atbilst lietojamības prasībām un novērst iespējamās
lietojamības problēmas sistēmas izstrādes laikā, vēl pirms tā nonāk pie lietotāja.
Pētījums tika aizstāvēts 51. RTU studentu zinātniskajā un tehniskajā konferencē, kur
ieguva atzinību par teicamu darbu studentu zinātniskajā pētniecībā.
Darba apjoms - 80 lpp., 3 tabulas, 30 attēli un 1 pielikums. |