Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Biznesa informātika |
Nosaukums |
Hibrīdās rekomendācijas sistēmas atlases metodikas izstrāde un izvērtēšana, lai palielinātu konversiju e-komercijas platformās |
Nosaukums angļu valodā |
Developing and Evaluating a Hybrid Recommendation System Selection Methodology to Increase Conversion Rate on E-commerce Platforms |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Aleksejs Jurenoks |
Recenzents |
Pēteris Rudzājs |
Anotācija |
Pieaugot digitalizācijai un uzņēmumu vēlmei palielināt pārdošanas apjomus, rekomendācijas sistēmu būtiskums ir vēl lielāks nekā jebkad. Lai gan ir daudz pētījumu, kas koncentrējas uz rekomendācijas sistēmu pamatiem, to priekšrocībām un iespējamiem uzlabojumiem pēc to ieviešanas, ir ļoti maz pētījumu, kas ir vērsti uz uzņēmuma virzīšanu uz vispiemērotāko rekomendācijas sistēmas izvēli viņu konkrētajām vajadzībām. Katrs bizness ir atšķirīgs, un standartizētu pieeju izmantošana var sniegt neoptimālus rezultātus. Tieši tāpēc darba pirmajās divās daļās, kas koncentrējas uz teoriju, sniegts ieskats par e-komerciju un rekomendāciju sistēmām kā tādām. Savukārt trešajā sadaļā ir izveidota personalizētas hibrīdās rekomendācijas sistēmas atlases metodika, pamatojoties uz dažādiem rādītājiem, no kuriem uzņēmumam ir jāizvēlas sev atbilstošākie. Savukārt ceturtajā sadaļā tiek veikts izstrādātās metodoloģijas efektivitātes novērtējums.
Pētījums liecina, ka hibrīdās rekomendācijas sistēmas izstrāde bija veiksmīga, jo novērtējuma rezultāti parādīja, ka hibrīdā pieeja sniedz ievērojami labākus rezultātus no statistikas viedokļa, jo tiem bija lielāks klikšķu skaits uz vieniem un tiem pašiem produktiem, salīdzinot ar uz saturu balstīto, sadarbīgo filtrēšanu. un uz zināšanām balstītas rekomendācijas sistēmas pieejas, kas turklāt nozīmē paaugstinātu reklāmguvumu līmeni. Tas nozīmē, ka, lai sasniegtu vislabākos rezultātus, uzņēmumam jāapsver iespēja izmantot hibrīdās rekomendācijas sistēmas pieejas atlases metodika, ko var pielāgot uzņēmuma vajadzībām.
Maģistra darbā ir 80 lappuses, 10 attēli, 23 tabulas un 65 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
rekomendācijas sistēma, hibrīdā rekomendācijas sistēma, e-komercija, digitālais mārketings, konversijas līmenis |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
recommendation system, hybrid recommendation system, e-commerce, digital marketing, conversion rate |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2024 23:35:56 |