Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģija
Nosaukums Mašīnmācīšanas algoritmu izmantošana augstskolu mācību programmu un kursu satura analīzē
Nosaukums angļu valodā Employing Machine Learning Algorithms for the Analysis of University Curricula and Course Contents
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Solvita Bērziša
Recenzents Egils Ginters
Anotācija Maģistra darba mērķis ir izstrādāt mašīnmācīšanās algoritmus, lai analizētu un salīdzinātu studiju programmu saturu ar darba tirgus prasībām. Darba ietvaros veikts literatūras pārskats par izglītības izaicinājumiem un mašīnmācīšanās izmantošanas iespējām izglītībā. Izveidota metode, izmantojot mašīnmācīšanās algoritmus, kas nosaka prasmes un kompetences darba tirgus prasībām, izmantojot datu skrāpēšanu, TF-IDF un LDA metodes. Iegūtie dati analizēti, lai noteiktu atbilstību starp kursu saturu un darba tirgus prasībām, izmantojot Kosinusa līdzības un Jaccarda koeficienta metodes. Empīriskā analīze tika iegūtas un analizētas 514 vakances no CV.lv, nosakot, ka IT projektu vadītājiem vispieprasītākās prasmes ir saistītas ar Scrum, komandas darbu, starptautisku pieredzi un angļu valodas zināšanām. Rezultāti liecina, ka, lai uzlabotu studiju programmu atbilstību darba tirgus prasībām, kursu saturs jāpielāgo, iekļaujot praktiskus piemērus un dinamisku pieeju mācību procesā. Šī metode var kalpot par nozīmīgu rīku augstskolām un uzņēmējiem, nodrošinot speciālistu prasmes, kas atbilst darba tirgus vajadzībām. Dati par darba apjomu – 74 lapaspuses, 10 attēli, 12 tabulas, 7 pielikumi un 155 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi IT projektu vadība, darba tirgus analīze, mašīnmācīšanās, datu skrāpēšana, kursa satura analīze
Atslēgas vārdi angļu valodā IT project management, labor market analysis, machine learning, data scraping, course content analysis
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 21.05.2024 16:53:47