Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Mašīnmācīšanas algoritmu izmantošana augstskolu mācību programmu un kursu satura analīzē |
Nosaukums angļu valodā |
Employing Machine Learning Algorithms for the Analysis of University Curricula and Course Contents |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Solvita Bērziša |
Recenzents |
Egils Ginters |
Anotācija |
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt mašīnmācīšanās algoritmus, lai analizētu un salīdzinātu studiju programmu saturu ar darba tirgus prasībām. Darba ietvaros veikts literatūras pārskats par izglītības izaicinājumiem un mašīnmācīšanās izmantošanas iespējām izglītībā. Izveidota metode, izmantojot mašīnmācīšanās algoritmus, kas nosaka prasmes un kompetences darba tirgus prasībām, izmantojot datu skrāpēšanu, TF-IDF un LDA metodes. Iegūtie dati analizēti, lai noteiktu atbilstību starp kursu saturu un darba tirgus prasībām, izmantojot Kosinusa līdzības un Jaccarda koeficienta metodes. Empīriskā analīze tika iegūtas un analizētas 514 vakances no CV.lv, nosakot, ka IT projektu vadītājiem vispieprasītākās prasmes ir saistītas ar Scrum, komandas darbu, starptautisku pieredzi un angļu valodas zināšanām. Rezultāti liecina, ka, lai uzlabotu studiju programmu atbilstību darba tirgus prasībām, kursu saturs jāpielāgo, iekļaujot praktiskus piemērus un dinamisku pieeju mācību procesā. Šī metode var kalpot par nozīmīgu rīku augstskolām un uzņēmējiem, nodrošinot speciālistu prasmes, kas atbilst darba tirgus vajadzībām.
Dati par darba apjomu – 74 lapaspuses, 10 attēli, 12 tabulas, 7 pielikumi un 155 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
IT projektu vadība, darba tirgus analīze, mašīnmācīšanās, datu skrāpēšana, kursa satura analīze |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
IT project management, labor market analysis, machine learning, data scraping, course content analysis |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
21.05.2024 16:53:47 |