Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana |
Nosaukums |
Rēzeknes pilsētas uzņēmumu eksporta stratēģijas Eiropas valstīs |
Nosaukums angļu valodā |
Export Strategies of Companies in the City of Rezekne in European Countries |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Līga Jankova |
Recenzents |
Edgars Rantiņš |
Anotācija |
Bakalaura darba autors Erlends Juškāns izstrādāja darbu, kura temats ir „Rēzeknes pilsētas uzņēmumu eksporta stratēģijas uz Eiropas valstīm”.
Bakalaura darba mērķis ir veikt uzņēmējdarbības procesu analīzi un sniegt priekšlikumus par esošajām Rēzeknes uzņēmumu eksporta stratēģijām uz Eiropas valstīm.
Bakalaura darba laikā, teorētiski un praktiski, tika izskatītas eksporta stratēģijas, to veidi un to sastāvošie elementi, lai saprastu, kā tiek veidotas un izmantotas šīs stratēģijas Rēzeknes pilsētas uzņēmumu eksportā uz Eiropas valstu tirgiem. Tika aprēķināta arī katras stratēģijas efektivitāte veicot eksportu uz kādu noteiktu starptautisku tirgu un šīs stratēģijas tika salīdzinātas savā starpā, lai noskaidrotu eksporta stratēģiju piemērotību Rēzeknes pilsētas uzņēmumiem. Pirmajā daļā tiek apskatīta teorija par eksportu, tā stratēģijām, stratēģiju veidojošajiem elementiem un pilsētas uzņēmējdarbību. Darba otrajā daļā tiek analizēta pilsētas uzņēmējdarbība un finanšu rādītāji, kā arī tika izveidota un analizēta Rēzeknes pilsētas eksporta SVID analīze. Bakalaura darba trešajā daļā tika aprēķināts priekšrocību un risku nozīme pilsētas uzņēmumu eksportā, uzņēmumu stratēģiju pielietojuma lietderība eksportējot preces uz Vācijas tirgu un tika aprēķinātas 4 dažādu stratēģiju izmaksas uzsākot eksporta kampaņu uz Eiropas tirgu. Trešās daļas aprēķini pierādīja efektīvu eksporta stratēģiju nepieciešamību un pielietojumu atkarībā no vēlamajiem rezultātiem un tirgus. Izdevās pierādīt, ka pilsētas uzņēmumiem, palielinot savus ieņēmumus, ir nepieciešams izmantot aktīvo un koncentrēšanās stratēģijas, kas ir efektīvākas par 8 reizēm nekā pasīvās eksporta stratēģijas izmantošana un sniedz lielāku peļņas pieaugumu eksporta kampaņas laikā. Bakalaura darba beigu daļā tika konstatēti dažādi fakti par eksporta stratēģijām un to pielietojumu Rēzeknes uzņēmumu vidū, kā arī tika sniegti priekšlikumi lielāka atbalsta sniegšanā un izglītošanā tiem uzņēmumiem, kuri saskaras ar eksporta daļēju efektivitāti vai vēlas attīstīt eksportu Eiropas valstīs.
Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 72 lappuses. Tajā ir iekļauti 14 attēli, 11 tabulas un 2 pielikumi uz 2 lpp. Darbā izmantotas 70 izmantotās literatūras un avotu saraksta vienības. |
Atslēgas vārdi |
Uzņēmējdarbība, eksports, stratēģijas, eksporta stratēģijas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Entrepreneurship, export, strategies, export strategies |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.05.2024 11:43:07 |