Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbības loģistika
Nosaukums Neatliekamās Medicīniskās palīdzības dienesta klientu apkalpošanas ātruma uzlabošana
Nosaukums angļu valodā Improving the Speed of Customer Service of the Emergency Medical Service
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Līga Millere-Krūma
Recenzents Ivo Laktiņš
Anotācija Bakalaura darba autore Elīna Voronova izstrādāja darbu, kura temats ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta klientu apkalpošanas ātruma uzlabošana. Bakalaura darba mērķis ir balstoties uz NMPD darbības analīzi, izsaukumu statistiku un iedzīvotāju skaita izmaiņām, izstrādāt priekšlikumus klientu apkalpošanas ātruma uzlabošanai teritorijās, kurām nav pilsētas statusa. Darbā izmantotas dažādas metodes, lai noteiktu klientu apkalpošanas ātruma uzlabošanas veidus un loģistikas tīkla paplašināšanas metodes. Tiek konstatēts, ka piemērotākais veids kā uzlabot NMPD klientu apkalpošanas ātrumu ir paplašinot loģistikas tīklu un visoptimālākā metode, lai to izdarītu, ir faktoru novērtēšanas metode. Autore, pētot NMPD darbības principus un izsaukumu skaitu ietekmējošos faktorus, konstatē, ka darbspējas vecuma iedzīvotāju skaitam ir pozitīva korelācija ar NMPD izsaukumu skaitu un mazākumtautību iedzīvotājiem bieži nav izpratnes par situācijām, kad nepieciešams izsaukt NMPD, jo pastāv viedoklis, ka ātro palīdzību var saukt arī, ja naktī sāp galva un mājās nav pretsāpju līdzekļu. Pētot nozares pārstāvju viedokli par galvenajām dienesta problēmām un loģistikas tīkla paplašināšanas iespējām, autore konstatē, ka dežūrpunkti pārklāj visu valsts teritoriju, taču atbalsta centru izvietojums vietām ir nepietiekams. Aprēķināts, ka 40 – 60 km rādiusā ap atbalsta centriem ir labāki izsaukumu izpildes rādītāji nekā tālākos reģionos, jo brigādes ātrāk spēj atjaunot medikamentu krājumus. Darbā tiek aprēķināti optimālie attālumi starp dežūrpunktiem un atbalsta centriem un tiek izmantota faktoru novērtēšanas metode, lai noteiktu optimālāko lokāciju atbalsta centra izveidei. Balstoties uz pētījuma un ekonomisko aprēķinu rezultātiem, autore piedāvā izvietot atbalsta centru Ogres novadā. Lai samazinātu mazsvarīgo izsaukumu skaitu, tiek publicēta un izplatīta informācija par situācijām, kad nepieciešams izsaukt NMPD brigādi. Autore izvirza priekšlikumu izplatīt šo informāciju arī angļu un krievu valodā, lai informētu arī mazākumtautību iedzīvotājus. Autore piedāvā NMPD izveidot papildus 6 divu mediķu brigādes un izvietot tās Grobiņas, Nīcas, Lielplatones, Olaines, Siguldas un Plāča dežūrpunktos. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām un 13 apakšnodaļām, tā apjoms ir 69 lappuses. Tajā ir iekļauti 7 attēli, 13 tabulas un 2 pielikumi. Darbā izmantotas 61 literatūras un avotu vienības.
Atslēgas vārdi klientu apkalpošanas ātrums, loģistikas punktu izvietošana, NMPD.
Atslēgas vārdi angļu valodā customer service speed, placing logistic hubs, Emergency medical care
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 12.05.2024 22:35:24