Anotācija |
Uzņēmums "Home & Safe" plāno uzsākt savu darbību 2024.gada beigās/2025.gada sākumā un piedāvās mājvietu apskati, konsultācijas un drošības aprīkojuma uzstādīšanu, lai novērstu kritienus un traumas senioriem.Uzņēmums "Home & Safe" ir konstatējis, ka vecāka gadagājuma cilvēku ikdienas vajadzības bieži vien tiek nepietiekami novērtētas, turklāt statistika liecina, ka lielākā daļa vecāka gadagājuma cilvēku traumas gūst mājās, jo viņiem ir ne tikai veselības problēmas, bet arī mājokļi, kuros ir tendence gūt traumas kritienu rezultātā (mājām trūkst atbilstošs apgaismojums, atbalsta rokturi, margas un citi drošības elementi). Turklāt pētījumi liecina, ka lielākā daļa cilvēku vēlas novecot savā mājvietā un nepārcelties uz sociālās aprūpes centriem. Uzņēmuma "Home & Safe" mērķis ir samazināt vecāka gadagājuma cilvēku kritienu risku, apsekojot viņu mājokļus, sniedzot individuālas konsultācijas par mājas drošību un uzstādot nepieciešamo drošības aprīkojumu.
Uzņēmums “Home & Safe” ir identificējuši savu mērķa tirgu – cilvēki, kas vecāki par 65 gadiem, kuri vēlas novecot savā mājvietā, bet nav identificējuši piemērotāko biznesa stratēģiju. Mērķa klientiem ir viszemākie rīcībā esošie ienākumi starp pārējām vecuma grupām, kas pirmšķietami liek izvēlēties zemāko izmaksu stratēģiju, bet no otras puses – uzņēmums nenodrošina pamata nepieciešamību pakalpojumus, konkurentu skaits ir ierobežots un klientu skaits ir mazs ar unikālām vajadzībām, kas vairāk piemērots diferencēšanas stratēģijai. Tādēļ maģistra darba mērķis ir izstrādāt uzņēmuma “Home & Safe” biznesa līmeņa stratēģiju, kas atbilst uzņēmuma resursiem un iespējām, nozares tendencēm un mērķa klientu īpašībām un nodrošina, ka “Home & Safe” rada konkurētspējīgas priekšrocības.
Lai izstrādātu biznesa līmeņa stratēģiju uzņēmumam“Home & Safe”, autore analizēja biznesa līmeņa stratēģijas teoriju, iekļaujot piecus stratēģijas izstrādes soļus. Pamatojoties uz teorētisko analīzi un uzņēmuma “Home & Safe” ārējās un iekšējās vides analīzi, autore izvērtēja abas stratēģijas alternatīvas – izmaksu un diferencēšanas stratēģijas – un to piemērotību uzņēmumam. Pēc izvērtējuma veikšanas autore rekomendēja fokusa diferencēšanas stratēģiju, jo uzņēmumam “Home & Safe” ir vairākas diferencēšanas iespējas, sniegtais pakalpojums neapmierina pamata vajadzības, klientu loks ir šaurs ar specifiskām vajadzībām un trūkst līdzīgu konkurentu piedāvājumi. Pamatojoties uz teorētisko ietvaru, nozares tendencēm un galvenajiem veiksmes faktoriem, autore piedāvāja stratēģijas ieviešanas plānu, kas koncentrējas uz pozicionēšanu un mārketingu, vienkāršotu servisu un klientu pieredzi. Lai novērtētu ieteikto stratēģiju, autore ierosināja izmantot trīs rādītāju segmentus - klientu atsauksmes, mārketingu un finanšu.
Maģistra darbā iegūtā informācija un ieteikumi ļaus uzņēmumam “Home & Safe” ienākt tirgū ar piemērotāko stratēģiju, izveidot unikālu pozicionējumu, ka vienkāršāk un lētāk ir novērst traumas nekā tās ārstēt, palielināt klientu lojalitāti, izveidot spēcīgu zīmolu un sasniegt prognozēto nozares ieņēmumu pieaugumu. |