Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Salīdzinot klikšķu caurlaides koeficientu: mākslīgais intelekts pret eksperta izveidotu B2B sociālo mediju reklāmas attēlu un tekstu
Nosaukums angļu valodā Comparing Click-Through Rates: Artificial Intelligence versus Expert Created B2B Social Media Advertisement Image and Copywriting
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Poļina Nazarova
Anotācija Mākslīgā intelekta medeļu spēja ģenerēt tekstu un attēlus ir radījis iespēju automatizēt radošā darba procesus mārketingā. Šis pētījums sniedz ieskatus kā mārketinga eksperti var izmantot ģeneratīvā mākslīgā intelekta modeļus, lai veidotu reklāmas produktiem un servisiem, konkrēti tiem kuri tiek pārdoti no biznesa biznesam. Šis pētījums atbild uz jautājumiem: (1) vai starp mākslīga intelekta un cilvēka eksperta veidotām reklāmām pastāv statistiski nozīmīga atšķirība vidējā klikšķu skaitā, un (2) kura variācija – mākslīgā intelekta vai cilvēka eksperta radīts reklāmas attēls vai teksts – nodrošina augstāko vidējo klikšķu skaitu. Vienlaikus tika palaistas četras reklāmas kampaņas LinkedIn platformā kā viena attēla reklāmas, izmantojot variācijas ar gan mākslīgā intelekta ģenerētiem, gan cilvēka eksperta radītiem tekstiem un attēliem. “GPT 4” un “DALL-E 3 bot” bija izmantotie mākslīgā intelekta rīki attēla un teksta ģenerēšanā, savukārt cilvēka veidoto saturu izstrādāja anonīms nozares eksperts. No pētījuma eksperimenta rezultātiem tika secināts, ka būtiskas atšķirības vidējā klikšķu skaitā nav novērotas starp jebkuru mākslīgā intelekta vai eksperta radītām reklāmu variācijām, un jebkādas novērotas atšķirības, ir visticamāk radušās pēc nejaušības principa. Balstoties uz šī darba rezultātiem, tiek ieteikts gan uzņēmumiem, gan to reklāmu ekspertiem integrēt ģeneratīvos mākslīgā intelekta modeļus savā radošajā darba procesā, lai uzlabotu izmaksu un laika efektivitāti. Bakalaura darba apjoms ir 36 lappuses (62 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus), tajā iekļautas trīs tabulas (pielikumos vēl pieci attēli un divas tabulas). Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 108 avotiem, tostarp zinātniskos rakstus un nozares blogus, praktiskus pētījumus. Darbs ir uzrakstīts angļu valodā.
Atslēgas vārdi mākslīgais intelekts pret cilvēkiem, bizness-biznesam, displeja reklāmas, attēls, tekstu veidošana, digitālā reklāma, sociālie mediji, klikšķu skaita rādītājs
Atslēgas vārdi angļu valodā artificial intelligence versus humans, business-to-business, display advertisements, image, copywriting, digital advertising, social media, click-through rate
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 15.04.2024 11:57:50