Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Reklāmas komunikācijas māksla: Atlaižu pasniegšanas stratēģiju ietekme uz pirkuma nodomu
Nosaukums angļu valodā The Art of Promotion Communication: Impact of Discount Presentation Strategies on Purchase Intention
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Poļina Nazarova
Anotācija Ar e-komercijas popularizēšanos pasaulē un iespēju salīdzināt pirkumu piedāvājumus vien pāris klikšķu attālumā, arvien vairāk pieaug nozīme pareizi izmantot mārketinga stratēģijas, lai visefektīvāk piesaistītu klientus. Kā visizplatītākais mārketinga rīks tiek izmantotas pievienotas atlaides pirkumu cenai, tādēļ ir svarīgi saprast to nozīmi un pielietojumu patērētāju uzrunāšanai. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt atlaižu prezentācijas stratēģiju ietekmi uz patērētāju pirkuma nodomu. Pētījumā tika analizētas četras visierastākās atlaižu stratēģijas - procentu atlaides, fiksētu summu atlaides, "Pērc vienu, saņem otru bez maksas" (BOGO) un komplekta atlaides - un to ietekme uz pirkuma nodomu atšķirīgās preču cenu kategorijās, balstoties uz patērētāju uzvedības teorētiskajiem modeļiem. Empīriskais pētījums tika veikts, aptaujājot 102 Latvijas iedzīvotājus, kas veica izvēli starp simulētām reklāmām, kurām piešķirts kāds no minēto atlaižu veidiem, kā arī reklāmu bez atlaides. Papildu tika analizētas atšķirības starp budžeta, vidējas klases un luksusa preču kategorijām. Rezultāti, kas apstiprināti ar hi-kvadrāta analīzi, atklāja, ka atlaides prezentācijas tiešām ietekmē pirkuma nodomus. Par to liecina atšķirības atlaižu skaitā, kas iekļautas veiktajās izvēlēs un mainās atkarībā no preču kategorijas. Ievērojama ietekme starp visām kategorijām bija procentu atlaidēm, īpaši izceļot nozīmi luksusa preču kategorijā. Budžeta klases produktiem piešķirtajām atlaidēm bija nenozīmīga ietekme uz pirkuma nodomu. Starp vidējā līmeņa produktiem visbiežāk tika izvēlēts variants bez pievienotas atlaides. Atklājumi sniedz iespēju tos pielietot praksē un papildināt jau eksistējošos teorētiskos principus, pielāgojot atlaižu prezentēšanas veidu attiecīgajai preču cenas kategorijai. Pētījums papildina ideju par patērētāju lēmumu pieņemšanas sarežģītību un nozīmīgumu stratēģiju saskaņošanai ar patērētāju vērtību uztveri. Bakalaura darbs veikts angļu valodā. Bakalaura darba apjoms ir 33 lappuses (44 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumu), tajā iekļautas piecas tabulas un viens attēls. Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 60 avotiem, tostarp zinātniskiem rakstiem, grāmatām un nozares ziņojumiem.
Atslēgas vārdi Atlaides, pirkuma nodoms, mārketinga stratēģijas, e-komercija, patiesā patērētājs, cena, vērtība
Atslēgas vārdi angļu valodā Discounts, purchase intention, marketing strategy, e-commerce, perceived value, price
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 15.04.2024 01:18:54