Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Degvielas mazumtirdzniecības lojalitātes programmu un patērētāju lojalitātes attiecību analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analyzing the relationship between fuel retail loyalty programs and consumer loyalty |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
Recenzents |
Ieva Veidemane |
Anotācija |
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt degvielas mazumtirdzniecības lojalitāšu programmu ietekmi uz patērētāju lojalitātes paradumiem Latvijā. Pētījumā tika analizētas vairākas Latvijas degvielas mazumtirdzniecības lojalitātes programmas (t.i. Circle K, Neste, Virši, Viada, Kool un Latvijas Nafta) un to mehānismi, kā arī tas kā patērētāji uztver šīs lojalitātes programmas. Tika veikta aptauja, kurā piedalījās 100 latviešu valodā runājoši degvielas patērētāji, lai izprastu, kā lojalitātes programmas ietekmē viņu izvēles un uzvedību degvielas iegādē. Pētījuma rezultāti atklāj, ka patērētāju apmierinātība ar lojalitātes programmām ir cieši saistīta ar pašu patērētāju lojalitāti attiecīgam degvielas zīmolam, un, ka vīriešu dzimums izrāda lielāku uzticību savam izvēlētajam zīmolam nekā sievietes. Tika konstatēts, ka dalība vairākās lojalitātes programmās neietekmē klienta lojalitāti konkrētam zīmolam. Pētījums arī norāda uz patērētāju gatavību mainīt degvielas zīmolu uz tādu, kam lojalitātes programma ir simpātiskāka, kas liecina par lojalitātes nestabilo raksturu Latvijas tirgū un iespējām degvielas mazumtirgotājiem piesaistīt jaunus klientus. Šis pētījums arī piedāvā svarīgas atziņas par to, kā lojalitātes programmas var veicināt klientu piesaisti vai noturēšanu degvielas mazumtirdzniecībā, un uzsver nepieciešamību pielāgot šīs programmas, lai tās atbilstu dažādu patērētāju segmentu vajadzībām un vēlmēm, lai tie kļūtu lojāli.
Bakalaura darba apjoms ir 27 lappuse (41 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus),
tajā iekļautas divas tabulas. Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 47 avotiem, tostarp zinātniskiem rakstiem un nozares ziņojumiem. |
Atslēgas vārdi |
Patērētāju lojalitāte, Lojalitātes programmas, Degvielas mazumtirdzniecība, Patērētāju uzvedība, Apmierinātība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Consumer Loyalty, Loyalty Programs, Fuel Retail, Consumer Spending Behavior, Satisfaction |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2024 22:50:59 |