Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Sociālo mediju mārketinga ietekme uz patērētāju pirkuma nodomiem: lietotāju veidots saturs salīdzinājumā ar zīmola radīto saturu
Nosaukums angļu valodā The Impact of Social Media Marketing on Consumer Purchase Intention: User-generated Content vs Brand-generated Content
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Ieva Veidemane
Anotācija Internets un sociālie mediji ir mainījuši kā uzņēmumi komunicē ar klientu un izplata savus produktus. Līdz ar tradicionālo reklāmas metožu efektivitātes mazināšanos, uzņēmumi tiek mudināti investēt vairāk kapitāla digitālajā marketingā sociālajos medijos, sakarā ar to izaugsmi pēdējā desmitgadē. Sociālie mediji piedāvā jaunus faktorus pirkuma nodoma motivēšanai, tostarp dažādus satura veidus, piemēram, uzņēmuma un lietotāju radītu saturu. Šī pētījuma mērķis bija iegūt labāku izpratni par to, kurš satura veids, lietotāju vai uzņēmuma radīts saturs varētu vairāk ietekmēt pirkuma nodomu. Tādējādi tika pārbaudīta hipotēze, ka lietotāju radītajam saturam būs lielāka ietekme uz patērētāju pirkuma nodomu nekā uzņēmuma radītajam saturam. Tika veikts eksperiments, kura laikā anketas aizpildītāji, pēc nejaušības principa, tika iedalīti trīs grupās - kontroles grupa, kas novērtē statisku produkta bildi; uzņēmumu radītā satura grupa, kas novērtē uzņēmuma radītus video ar produktu un lietotāju radītā satura grupa, kas novērtē lietotāja radītus video ar produktu. Kopumā tika analizētas 90 Latvijas dalībnieku atbildes dažādās vecuma grupās, dzimumos, izglītības līmeņos, nodarbinātības statusos un ienākumu līmeņos, izmantojot vienvirziena dispersijas analīzi (ANOVA). Pēc analīzes bija redzams, ka nav būtiskas atšķirības pirkuma nodomos, neskatoties uz satura veidu maiņu. Papildus tika veikta Pīrsona korelācijas analīze, kuras rezultāti uzrādīja būtisku pozitīvu lineāru sakarību starp pirkšanas nodomu un produkta izvēli starp tā alternatīvām. Bakalaura darba apjoms ir 39 lappuses, 56 lappuses ieskaitot pielikumus un atsauces, tajā skaitā četras tabulas, ar četrām papildu tabulām pielikumos. Bakalaura darba literatūra sastāv no 72 avotiem, tostarp zinātniskiem rakstiem un akadēmiskām grāmatām.
Atslēgas vārdi Sociālo mediju mārketings, patērētāju pirkuma nodoms, patērētāju uzvedība, lietotāju veidots saturs, uzņēmuma radīts saturs.
Atslēgas vārdi angļu valodā Social media marketing, consumer purchase intention, consumer behavior, user-generated content, brand-generated content.
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2024 22:25:11