Anotācija |
Neraugoties uz progresu izglītības pieejamības jomā, studenti ar mācīšanās traucējumiem joprojām saskaras ar ievērojamiem šķēršļiem augstākās izglītības iegūšanā. Informācijas tehnoloģijām attīstoties ir tapis vieglāk nodrošināt vienlīdzīgu augstākās izglītības pieejamību. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot saturošā dizaina atbilstību RBS un RTU ORTUS mācību platformā, lai uzlabotu pieejamību studentiem ar mācīšanās traucējumiem. Mērķis ir noteikt, ieviest un novērtēt konkrētas pieejamās funkcijas, kas atbilst mācīšanas standartiem, lai uzlabotu turpmāko mācību gaitu.
Pētījumā tika izmantota jaukto metožu stratēģija, sākot ar visaptverošu literatūras izzināšanu par mācību traucējumiem, pieejamām tehnoloģijām un mākslas intelekta un māšīnmācīšanās pielietojumu mācību procesā. Uz lietotāju orientēta dizaina sistēmas tika izstrādāts pielāgots logrīka prototips, kas tika novērtēts, izmantojot gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās pētniecības metodes. Pētījuma procesā tika veikta aptauja, lai apkopotu datus no 20 dalībniekiem, tostarp no skolēniem ar invaliditāti gan bez invaliditātes. Pieejamības logrīka prototipa ieviešana atklāja būtiskus platformas lietojamības uzlabojumus. Aprakstošā statistika un statistiskā novērošana, tostarp Šapiro-Vilka tests un Vilkoksona parakstītā ranga tests, liecināja par pozitīvu reakciju uz jaunajām funkcijām vidū no lietotājiem ar apgrūtinājumiem un bez mācīšanās traucējumiem tiem, kuri atzina logrīka efektivitāti platformas pieejamības uzlabošanā.
Pētījumam ir daži ierobežojumi, kas jāņem vērā. Pirmkārt, dati tika iegūti no 20 dalībniekiem ierobežotā izlasē. Ne visiem dalībniekiem ir diagnosticēta mācīšanās invaliditāte. Otrkārt, prototips tika izstrādāts RTU un RBS ORTUS mācību platformai, līdz ar to citām mācību platformām funkcijas var atšķirties. Runājot par turpmākā darba iespējām, autore ierosina paplašināt dalībnieku skaitu, lai izprastu plašākas invaliditātes grupas, novērtējot funkcijas pieejamību un tās ilgtermiņa ietekmi uz mācību rezultātiem. Turklāt ar turpmāko pētījumu palīdzību spēt izprast papildu mākslas intelekta un māšīnmācīšanās rīku integrāciju, lai vēl vairāk atvieglotu un personalizētu mācību pieredzi.
Kopumā šis pētījums sniedz vērtīgu ieskatu atbilstoša dizaina prakses piemērošanu izglītībā, demonstrējot pieejamības funkciju praktiskos ieguvumus. Šādi uzlabojumi sola veicināt vienlīdzīgu izglītību visiem skolēniem neatkarīgi no viņu mācīšanās spējām un potenciāli palielināt mācību un sociālo iekļaušanu.
Bakalaura darbs ir rakstīts angļu valodā, tā apjoms ir 45 lapaspuses, deviņas figūras, viena tabula un 30 literatūras avoti. |