Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Kolektīvisma, individuālisma indeksu un investīciju stratēģijas saistību analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of the relationship between individual’s collectivism and individualism index and investment strategies |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
Recenzents |
William Christian Schaub |
Anotācija |
Mūsdienu globalizācijas laikmets ir ieviesis vēl nebijušu informācijas un kultūras apmaiņu, kas ietekmē gan ikdienas dzīvi, gan pasaules uztveri, gan lēmunu pieņemšanu. Atšķirības un līdzības kultūrā ir raksturojis Hofstede (1980), ieviešot kultūras dimensijas. Konkrēti, individuālisma dimensija iezīmē personiskās brīvības un autonomijas priekšrocības salīdzinājumā ar kolektīvajām vērtībām. Šādas kultūras, nacionālās un individuālās tieksmes, kas saistītas ar uztveri, tiešiem vai netiešiem aizspriedumiem un heiristiku, ietekmē ieguldījumu stratēģijas un finansiālus lēmumus.
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt attiecības starp kultūras dimensijām, īpaši individuālismu-kolektīvismu, un investīciju stratēģijām universitātes studentu grupā. Izmantojot visaptverošu aptaujas metodoloģiju, tika savākti dati no 102 dalībniekiem, kuri pārstāv 25 valstis. Analīze atklāja minimālu korelāciju starp individuālisma-kolektīvisma rādītājiem un ieguldījumu apsvērumiem, ļaujot secināt, ka individuālisma dimensijai nav nozīmīga ietekme uz jaunākās paaudzes finanšu lēmumiem. Pētījums sniedz vērtīgu ieskatu bankām un finanšu institūcijām par lēmumu pieņemšanas tendencēm starp jauniem cilvēkiem, kā arī papildina jau esošo informāciju par kulūras ietekmi ikdienā.
Bakalaura darba apjoms ir 41 lappuse (58 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus), tajā skaitā četras tabulas un viens attēls (pielikumos ir papildus divas tabulas). Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 68 avotiem, tostarp grāmatām un zinātniskiem rakstiem. |
Atslēgas vārdi |
Kultūras dimensija, individuālisms, kolektīvisms, Hofstede, valstis, investīcijas, lēmumu pieņemšana, stratēģija, finanses |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Cultural dimension, individualism, collectivism, Hofstede, countries, investment, decision-making, strategy, finance |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2024 18:08:36 |