Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorzinātne un organizāciju tehnoloģijas |
Nosaukums |
Daudzaģentu kustības simulācijas 3D vidē konfigurāciju maiņai dronu šovos |
Nosaukums angļu valodā |
Multi Agent Movement Simulations in 3D Space for Changing Formation in Drone Shows |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Valdis Saulespurēns |
Recenzents |
Krišjānis Nesenbergs |
Anotācija |
Pētījums ‘Daudzaģentu Kustības Simulācijas 3D Vidē Konfigurāciju Maiņai Dronu Šovos’ izvirza hipotēzi: pārvietojuma šķēršļa ‘Velocity Obstacle’ un ‘Hungarian algorithm’ pamat metožu apvienojums var kalpot par bāzi efektīvākam Kustības Simulācijas algoritmam kā autoram pieejamā slēgta koda programmatūra, kas tiek aktīvi pielietota Dronu Šovu Konfigurācijas maiņu kalkulēšanai. Lai pārbaudītu doto hipotēzi autors izstrādā savu simulācijas sistēmu un to izvieto Amazon web servisa bezservera arhitektūrā kas tiek savienota ar dizaineru programmatūru ‘Blender’.
Simulācijas sistēmas tiek salīdzinātas īsta šova izstrādē ,kas izlidoja ASV 5. Martā 2024. Gadā, 7 pāreju kalkulēšanā un atsevišķos 5 dažādu aģentu skaita testos ģeometrisko figūru Konfigurāciju Maiņai, lai salīdzinātu kā sistēmas reaģē uz dronu skaita pieaugumu.
Apkopojot testēšanas rezultātus tika secināts, ka hipotēze apstiprinājās, jo rezultāti uzradīja statistiski nozīmīgu uzlabojumu jaunizstrādātāj sistēmaj pār salīdzināmo simulācijas sistēmu. Uzlabojumi bija novēroti gan simulēto trajektoriju laika ietaupījumam, gan arī minimālo distanču ievērošanā. Jāpiebilst, ka tika atklātas arī jaunās sistēmas nepilnības, kas saistītas ar pirms piezemēšanās procedūru, kur ir nepieciešami uzlabojumi, kā arī netika vērtēti alternatīvi aģentu ierobežojumu iestatījumi, tādēļ nevar teikt ka jaunā sistēma vienmēr, visos gadījumos, būs efektīvāka par salīdzināmo sistēmu, taču to var teikt par visbiežāk pielietojamo ierobežojumu konfigurāciju. Netika ievākti un vērtēti kvalitatīvie dati saistībā ar sistēmas pielietošanas ērtību, taču bija izteikts arguments, ka jaunā sistēma varētu būt ērtāka, jo tā ir tieši integrēta ar dizaineru programmatūru atšķirībā no salīdzināmās programmatūras kas ir nošķirta atsevišķa aplikācija. |
Atslēgas vārdi |
dronu šovi, daudzaģentu kustības simulācijas, ‘Hungarian’ algoritms, pārvietojuma šķērslis, dronu šovu drošība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
drone light shows, multi-agent simulations, Hungarian algorithm, velocity obstacle, drone show safety |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.04.2024 20:52:00 |