Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Autotransporta inženierija
Nosaukums Trolejbusu bremzēšanas straujuma ietekme uz pasažieru drošību
Nosaukums angļu valodā Trolleybus Braking Rate Impact on Passenger Safety
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Juris Kreicbergs
Recenzents Artūrs Muižnieks
Anotācija Maģistra darbā “Trolejbusu bremzēšanas straujuma ietekme uz pasažieru drošību” ir apskatīta problēma, kad bremzējot ar trolejbusu, paātrinājuma lielums būtiski ietekmē pasažieru komforta un drošības līmeni un bremzēšanas manevru laikā var nokrist gan stāvošie, gan sēdošie pasažieri. Šī darba mērķis bija noteikt maksimāli pieļaujamo paātrinājumu bremzēšanas laikā, pie kura pasažieri jūtas droši, rāviena ietekme uz pasažieru sajūtām bremzēšanas laikā un bremzēšanas ceļa garumu dažādās situācijās. Tika izvirzīta hipotēze: maksimālais pieļaujamais palēninājums nevar pārsniegt -2,5 m/s2. Šim darbam tika veikts eksperimentāls brauciens ar trolejbusu, kura laikā vadītāji bremzēja ar dažādu straujumu, un salonā esošie pasažieri novērtēja šo bremzēšanu pēc savām sajūtām. Tādējādi pētījumam tika iegūti subjektīvi un objektīvi dati. Datu analīzes rezultāti parādīja, ka maksimālā pieļaujamā paātrinājuma vērtība bremzēšanas laikā, kad pasažieri nejūt bīstamības, ir vienāda ar -2,4 m/s2, hipotēze apstiprinājās, un rāviena lielumam ir nozīme tikai tad, ja tas notiek pirmajās 2 sekundēs no bremzēšanas sākuma. Tāpat tika noteikts, ka komforta sajūta pasažieriem beidzas pie līmeņa -1,5 m/s2. Iegūtos rezultātus var izmantot, lai analizētu negadījumus vai vadītāja rīcību braukšanas laikā. Maģistra darbs sastāv no 74 lapām un satur: 7 tabulas, 60 attēli un pielikumā zinātniskais raksts angļu valodā “Trolleybus braking rate impact on passenger safety”.
Atslēgas vārdi sabiedriskais transports, komforts trolejbusā, pasažieru drošība, paātrinājums, palēninājums
Atslēgas vārdi angļu valodā public transport, comfort on the trolleybus, passenger safety, acceleration, deceleration
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 30.01.2024 21:45:51