Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums Transportlīdzekļu bremžu disku projektēšana un darbības analīze
Nosaukums angļu valodā Vehicle Brake Disc Designing and Operation Analysis
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Vitālijs Beresņevičs
Recenzents Juris Kreicbergs
Anotācija Darbs veidots kā nobeiguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām RTU Būvniecības un mašīnzinību fakultātes Mehānikas un Mašīnbūves institūtā. Šis darbs ir vērsts uz diska bremžu projektēšanu un darbības analīzi. Bremžu rotori ir būtiska transportlīdzekļu bremžu sistēmas sastāvdaļa. Tie parasti ir izgatavoti no čuguna vai citiem karstumizturīgiem materiāliem un ir paredzēti darbam ar bremžu klučiem, lai palēninātu vai apturētu transportlīdzekli. Izstrādājot bremžu rotorus, jāņem vērā vairākas galvenās iezīmes. Svarīgs apsvērums ir rotora izmērs un forma. Rotoram jābūt pietiekami lielam, lai izkliedētu siltumu, ko rada berze starp bremžu klučiem un rotora virsmu. Lielākam rotoram parasti ir lielāks virsmas laukums siltuma izkliedēšanai, kas var palīdzēt novērst bremžu izbalēšanu un pagarināt bremžu sistēmas kalpošanas laiku. Vēl viens svarīgs apsvērums ir rotora konstrukcijas veids. Ir pieejami vairāki dažādi rotoru veidi, tostarp ventilējamie, šķērsurbtie un rievotie rotori. Ventilācijas rotori parasti tiek izmantoti augstas veiktspējas transportlīdzekļos, jo tie nodrošina labāku siltuma izkliedi un uzlabotu bremzēšanas spēku. Šķērsvirziena rotori ir paredzēti, lai samazinātu siltuma uzkrāšanos un novērstu bremžu izbalēšanu, savukārt rievotie rotori palīdz uzlabot bremzēšanas veiktspēju mitrā laikā, ļaujot ūdenim izplūst no rotora virsmas. Papildus rotora izmēram un konstrukcijai citi faktori, piemēram, izmantotais materiāls, rotora biezums un virsmas apdare, var ietekmēt bremzēšanas veiktspēju. Piemēram, rotors ar raupju virsmu var nodrošināt labāku sākotnējo sakodienu, bet var arī palielināt bremžu kluču nodilumu. Kopumā darbā aplūkota vairāku faktoru ietekme uz bremžu darbības efektivitāti, lai nodrošinātu optimālu bremzēšanas veiktspēju un drošību.
Atslēgas vārdi Atslēgas vārdi: bremzes, transportlīdzeklis, disks, rotors, projektēšana, datorsimulācija
Atslēgas vārdi angļu valodā Keywords: brake, vehicle, disk, rotor, design, computer simulation
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 15.01.2024 13:35:56