Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums Plūsmas simulācija koandas efekta mazināšanai ap kuģa korpusu
Nosaukums angļu valodā Investigation of Coanda Effect Flow Control on a Ship Heli-deck
Struktūrvienība 25600 Mehānikas un mašīnbūves institūts
Darba vadītājs Marina Čerpinska
Recenzents Aleksandrs Januševskis
Anotācija Šis maģistra darbs apskata Koanda efekta pielietojumu, lai uzlabotu gaisa plūsmas pārvaldību kuģiem, uz kuru klājiem nosēžas helikopteri, kas ir ļoti svarīgi drošai helikopteru darbībai. Simulācijas programmatūra ANSYS FLUENT tika izmantota, lai modelētu un analizētu Koanda efekta ietekmi uz gaisa plūsmas modeļiem ap klāju, īpaši pētot tās ietekmi uz turbulences samazināšanu un gaisa plūsmas uzlabošanu drošākai helikopteru darbībai uz kuģiem. Izmantojot skaitļošanas simulācijas, pētījumā novērtēta Koanda virsmu efektivitāte gaisa plūsmas modeļu kontrolē. Rezultāti atklāj, ka Koanda virsmas izliekums būtiski ietekmē plūsmas dinamiku. Tas akcentē kuģa virsmas izbūves nozīmi. Darbā veikts dažādu gadījumu salīdzinājums (ONERA kuģa modelis un tā modifikācijas uz Koanda virsmām) sniedz visaptverošu izpratni par Koanda virsmas modifikāciju ietekmi uz ātruma profiliem, plūsmas kontroli un recirkulācijas zonām. Aksiālā ātruma un spiediena sadalījuma analīzes parāda, ka vairākas konfigurācijas nodrošina labāku aerodinamisko veiktspēju salīdzinājumā ar ONERA kuģa bāzes modeli. Atslēgas vārdi: Kuģa Helideks, Coanda efekts, Kuģa gaisa viļņi, CFD.
Atslēgas vārdi Coanda efekts, kuģa helikopteru klājs, plūsmas kontrole, kuģa gaisa pacelšana, CFD
Atslēgas vārdi angļu valodā Coanda Effect, Ship Helideck, Flow control, Ship airwake, CFD
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 15.01.2024 11:09:40