Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Datu pārraides aizsardzība automašīnu mantotos tīklos ar ierobežotiem skaitļošanas resursiem |
Nosaukums angļu valodā |
Data Transmission Protection on Automotive Legacy Networks with Limited Resources |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
Recenzents |
Valdis Saulespurēns |
Anotācija |
Bakalaura darbā ir pētīta kiberdrošība autobūves nozarē, galvenokārt
pievēršoties komunikācijas starp dažādiem elektroniskiem vadības blokiem (Electronic
Control Unit, ECU) drošībai. Darba mērķis ir salīdzināt esošo kriptogrāfijas algoritmu
veiktspēju šajā jomā, piemēram, Blowfish un AES, izmantojot autobūves nozarē plaši
lietoto CAN mantoto tīklu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kuram datu šifrēšanas
algoritmam ir mazāks latentums un lielāka datu pārsūtīšanas caurlaidība mantotajā
CAN tīklā. Mērķa sasniegšanai ir veikta gan šifrēšanas algoritmu, gan CAN saskarnes
analīze un, pamatojoties uz to, ir veikts eksperiments, imitējot autoindustrijas datu
pārraidi CAN mantotā tīklā, veicot datu šifrēšanu ar AES un Blowfish algoritmiem.
Darba rezultātā ir salīdzināti abu algoritmu rezultāti un, pamatojoties uz salīdzinājumu,
sniegtas vadlīnijas algoritmu izvēlei.
Darba apjoms kopumā ir 71 lappuse, tajā ir 12 attēli, 5 tabulas un 49 literatūras
avoti. |
Atslēgas vārdi |
Kiberdrošība, Autobūve, CAN tīkls, AES, Blowfish, Kriptogrāfija. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Cybersecurity, Automotive, CAN, AES, Blowfish, Cryptography |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
08.01.2024 15:57:48 |