Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Datu pārraides aizsardzība automašīnu mantotos tīklos ar ierobežotiem skaitļošanas resursiem
Nosaukums angļu valodā Data Transmission Protection on Automotive Legacy Networks with Limited Resources
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents Valdis Saulespurēns
Anotācija Bakalaura darbā ir pētīta kiberdrošība autobūves nozarē, galvenokārt pievēršoties komunikācijas starp dažādiem elektroniskiem vadības blokiem (Electronic Control Unit, ECU) drošībai. Darba mērķis ir salīdzināt esošo kriptogrāfijas algoritmu veiktspēju šajā jomā, piemēram, Blowfish un AES, izmantojot autobūves nozarē plaši lietoto CAN mantoto tīklu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kuram datu šifrēšanas algoritmam ir mazāks latentums un lielāka datu pārsūtīšanas caurlaidība mantotajā CAN tīklā. Mērķa sasniegšanai ir veikta gan šifrēšanas algoritmu, gan CAN saskarnes analīze un, pamatojoties uz to, ir veikts eksperiments, imitējot autoindustrijas datu pārraidi CAN mantotā tīklā, veicot datu šifrēšanu ar AES un Blowfish algoritmiem. Darba rezultātā ir salīdzināti abu algoritmu rezultāti un, pamatojoties uz salīdzinājumu, sniegtas vadlīnijas algoritmu izvēlei. Darba apjoms kopumā ir 71 lappuse, tajā ir 12 attēli, 5 tabulas un 49 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Kiberdrošība, Autobūve, CAN tīkls, AES, Blowfish, Kriptogrāfija.
Atslēgas vārdi angļu valodā Cybersecurity, Automotive, CAN, AES, Blowfish, Cryptography
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 08.01.2024 15:57:48