Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Spēles dziņa izstrāde kāršu spēlei Rummy |
Nosaukums angļu valodā |
Development of an Engine for a Card Game Rummy |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
Recenzents |
Mārcis Priedītis |
Anotācija |
Šajā promocijas darbā ir aprakstīta mākslīga inteliģenta aģenta izstrāde, kas paredzēts kāršu spēles Rummy 500 spēlēšanai. Šī darba mērķis ir padarīt šo dzinēju spējīgu spriest dažādos spēles posmos un lēmumu pieņemšanas punktos tādā veidā, kur tas ir spēj pārspēt cilvēku spēlētājus.
Lai sasniegtu gaidītos rezultātus, šajā pētījumā analizētas vairākas AI spēļu jomā izmantotās varbūtības metodes un ieviestas daudzsološākās, kas vislabāk atbilst Rummy 500 izaicinājumiem.
Pēc dzinēja teorijas analīzes tiek uzsākta ieviešana, dokumentēta, pārbaudīta un visbeidzot tiek prezentēti ar MCCFR apmācīta dzinēja un Bajesa slāņa palīga rezultāti. Papildus programmatūras algoritmiem izmantotajai aizmugures loģikai, ieviešana tiek skaitīta ar grafisko lietotāja interfeisu, kas ieviests ar PyGame bibliotēku, kurā lietotājs var sacensties ar izstrādāto viedo aģentu.
Noslēgumā jāsaka, ka šī disertācija sniedz ieguldījumu AI jomā, sniedzot visaptverošu izpēti par MI dzinēja izstrādi kāršu spēlei Rummy 500. Pētījuma atklājumi izceļ veiksmīgu varbūtības spriešanas metožu un spēļu modelēšanas integrāciju, parādot AI aģenta spēju spēlējiet spēli stratēģiski un pieņemiet optimālus lēmumus plašā nejaušo mainīgo un iespēju diapazonā. |
Atslēgas vārdi |
Mākslīgais intelekts. Varbūtības spriešana. Kāršu spēles. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Artificial intelligence. Probabilistic reasoning. Card games. |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.01.2024 23:28:55 |