Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
Nosaukums |
Biznesa modeļa izstrāde jaunam pakalpojumam elektrisko automobiļu industrijā ES |
Nosaukums angļu valodā |
Developing Business Model for New Service in Electric Cars Industry in EU |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Elīna Miķelsone |
Recenzents |
Modris Ozoliņš |
Anotācija |
Eiropas Komisija ierosināja līdz 2030. gadam par 55% samazināt vidējo CO2 emisiju no jaunām automašīnām (salīdzinot ar 1990. gada līmeni), kas prasītu ievērojamu nulles un zemas emisijas transportlīdzekļu tirgus daļas palielināšanu. Dažas Ziemeļvalstis jau ir paziņojušas par plāniem līdz 2030. gadam aizliegt jaunu benzīna un dīzeļa automašīnu tirdzniecību. Šīs iniciatīvas palīdz paātrināt pāreju uz tīrākām transporta sistēmām. Koncentrējoties uz Apvienoto Nāciju Organizācijas ilgtspējīgas attīstības mērķi Nr. 9 par rūpniecību, inovācijām un infrastruktūru, esmu izvēlējusies galveno šī darba mērķi kā biznesa modeļa izstrādi pakalpojumiem, kas nodrošina jaunus risinājumus elektromobiļu uzlādei Eiropā. Esmu izveidojusi P2P biznesa modeli, lai atrisinātu elektromobiļu uzlādes staciju trūkuma problēmu. Tā ir lietojumprogramma, kurā privātpersonas kā uzņēmumu īpašnieki ar lādētāju un stāvvietu infrastruktūru varētu dalīties ar savu privāto uzlādes staciju tīklā elektromobiļu vadītājiem, gūt papildu peļņu un nodrošināt piekļuvi plašākām elektromobiļu uzlādes iespējām.
Darbs atspoguļo tendences un pieprasījumu elektrisko automobiļu nozarē Eiropas reģionā, tostarp klimata pārmaiņas, transporta dekarbonizāciju, zaļo enerģiju, mobilitātes politiku, elektro auto pircēju portretus un izpratni par uzlādes infrastruktūru. Uzņēmējdarbības attīstības procesā es iekļāvu inovatīvo biznesa modeļu apskatu kā hibrīdos, cikliskos, uz datiem balstītus un ilgtspējīgus modeļus. Izstrāde veikta, koncentrējoties uz Latvijas un Dānijas tirgu analīzi un saskaņā ar Produktu dizaina un attīstības metodoloģiju. Kā galveno rīku izvēlētās koncepcijas biznesa modeļa izstrādei esmu izvēlējusie Outerwalder’s Business Model Canvas.
Uzņēmums ar nosaukumu Chat&Charge tiek prezentēts kā veiksmīgs bizness ar ienesīgām finanšu prognozēm atbilstošā laikā. Uzņēmumam iesaku ievērot ieviešanas plānu, kurā aprakstīti vairāki soļi, lai to izaugtu no biznesa modeļa līdz mērogojamai organizācijai, kas ieviesta tirgū. |
Atslēgas vārdi |
Business Model, Green Mobility, Sharing Economy, SaaS, Electric Cars, Mobility Industry, Latvian Market, Denmark Market |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Biznesa Modelis, Green Mobility, Koplietošanas Ekonomika, SaaS, Elektromobiļi, Mobilitātes Nozare, Latvijas Tirgus, Dānijas Tirgus |
Valoda |
eng |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.06.2023 21:32:37 |