Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
Nosaukums |
"E-komercijas izmantošana mazumtirdzniecības uzņēmuma attīstībā Latvijā" |
Nosaukums angļu valodā |
"Using E-commerce for the development of a retail company in Latvia" |
Struktūrvienība |
22700 Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūts |
Darba vadītājs |
Dr.oec.,asoc.prof. Z.Sundukova |
Recenzents |
Dr.oec.,prof. E.Gaile-Sarkane |
Anotācija |
Pateicoties straujajai informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstībai, pasaulē ir vērojamas revolucionāras pārmaiņas, kas skar gan veidus, kādos cilvēki savā starpā sazinās, gan to, kā cilvēki kārto darījumus, slēdz līgumus, pērk un pārdod preces vai sniedz pakalpojumus.
Līdz ar jauno tehnoloģiju, kas tiek izmantotas uzņēmējdarbībā, attīstību, parādījies arī jauns termins - elektroniskā komercija jeb e-komercija.
Elektronisko komerciju var definēt kā jebkuru biznesa darījumu vai darbību, kurā iesaistītās puses nekontaktējas fiziski vai neapmainās ar materiāliem priekšmetiem, bet sadarbojas izmantojot elektroniskas informācijas formas un sakaru līdzekļus.
Ar elektroniskās komercijas palīdzību tiek sagrauta tradicionālās uzņēmējdarbības radītā barjera starp uzņēmumu, tā piegādātājiem un klientiem, un šīm izmaiņām ir globāls raksturs. Elektroniskā komercija ļauj uzņēmumam daudz operatīvāk un elastīgāk darboties savā iekšienē, ciešāk sadarboties ar piegādātājiem, un būt daudz atsaucīgākam uz klientu prasībām un jautājumiem.
Darba analītiskajā daļā tiek analizēta mazumtirdzniecības nozare Latvijā, kā arī pētīta elektroniskās komercijas attīstība gan pasaulē kopumā gan atsevišķi Latvijā.
Darba lietišķajā pētījumu daļā tiek apskatīta teorētiskā informācija par elektroniskās komercijas jēdzienu kopumā, par elektroniskās komercijas sistēmu uzbūves un darbības principiem, kā arī esošajiem elektroniskās komercijas modeļiem. Atsevišķi tiek pētīti divi visvairāk izmantojamie elektroniskās komercijas modeļi B2B (uzņēmums uzņēmums) un B2C (uzņēmums patērētājs). Šos modeļus izmanto savā darbībā arī trešajā daļā apskatītais uzņēmums.
Projekta daļā tiek analizēta esoša mazumtirdzniecības uzņēmuma darbība, kā arī, pamatojoties uz atklātajiem trūkumiem, piedāvāti risinājumi uzņēmuma darbības uzlabošanai. |
Atslēgas vārdi |
elektroniskā komercija, mazumtirdzniecība, internets |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
e-commerce, retail, internet |
Valoda |
lv |
Gads |
2012 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
09.01.2012 13:48:47 |