Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Esošo algoritmu salīdzinājums spēles ar pilnu informāciju realizācijai
Nosaukums angļu valodā Comparison of Existing Algorithms for Implementation of a Game With Full Information
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents Tatjana Rikure
Anotācija Šis dokuments ir bakalaura darbs, kas ir izstrādāta pēc RTU noformēšanas norādījumiem. Bakalaura darbs sastāv no trim daļām: • analītiskā daļā: o tika aprakstīts, kas ir ierobežotas nekooperatīvas nulles summas divpersonu spēles ar pilnu informāciju, kādas ir šādu spēļu pazīmes; o tika aprakstīti parametri, pēc kuriem var klasificēt spēles – paradīts, uz kādām spēlēm var tikt realizēti algoritmi bakalaura darba ietvaros; o tika aprakstīti pamatjedzieni un definīcijas – kas ir spēles koks, spēles koka sastāvdaļas – virsotnes, loki, kāda tiem ir nozīme, un ko tie attēlo – paradīts, kāda datu struktūra tiks izmantota algoritmu realizēšanai; o tika aprakstīts, kas ir pārmeklēšana, pārmeklēšanas veidi, detalizētāk ir aprakstīts par pārmeklēšanas veidiem – par neinformēto pārmeklēšanu un heiristiski informēto pārmeklēšanu – paradīts kāda no aprakstītiem veidiem algoritms tiks realizēts; o tika detalizēti aprakstīts par heiristiski informētās pārmeklēšanas algoritmu veidiem – par minimaksa un alfa-beta algoritmiem – paradīts, kādas ir atšķīribas; o tika aprakstīta pārlūkošana uz priekšu pār n-gājieniem – paradīts, ka minimaksa un alfa-beta algoritmus ir iespējams realizēt ar ierobežotu pārmeklēšanas dziļumu; o tika aprakstīts, kas ir mākslīgais neironu tīkls, mākslīga neironu tīkla struktūra un mākslīga neironu tīkla veidi – paradīts, uz kādu struktūru tiks balstīts neironu tīklos sakņoti algoritmi; o tika apraktīta citu autoru salīdzināšanas pieeja; o viss augstāk minētais papildināts ar secinājumiem un skaidrojošām ilustrācijām. • risinājuma daļā: o tika detalizēti aprakstīta salīdzināšanas pieeja; o tika realizēta angļu dambretes spēle; o tika realizēts alfa-beta algoritms; o tika realizēts daudzslāņu perceptrons; o tika salīdzināts alfa-beta algoritms un daudzslāņu perceptrons; o tika izdarīti secinājumi par salīdzinājumu. • risinājumā pārbaudes daļa: o efektīvākais no algoritmiem tiks pārbaudīts pēc spēles līmeņa; o tika aprakstīts bakalaura darba nozīmība; o tika izdarīti secinājumi. Analītiskā daļa - ir informācijas avotu apstrādes daļa, kurā tika apkopota informācija no avotiem, kā arī šīs apkopojums tika papildināts ar bakalaura darba autores secinājumiem. Analītiskā daļa tika aprakstīti pamatjēdzieni - ierobežotas nekooperatīvas nulles summas divpersonu spēles ar pilnu informāciju un spēles koks; tika detalizētāk aprakstītas divas pieejas, kurus ir iespējams pielietot šajos spēlēs kokos– tas ir pārmeklēšanā un neironu tīklos balstītas pieejas. Tika pārbaudīts, kāda no šīm pieejām ir efektīvākā. Dokuments sastāv no 78 lapaspusēm.
Atslēgas vārdi alfa-beta algoritms, daudzslāņu perceptrons
Atslēgas vārdi angļu valodā alfa-beta algorithm, multilayer perceptron
Valoda lv
Gads 2023
Darba augšupielādes datums un laiks 31.05.2023 00:39:59