Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
AlphaZero metodes un spēles koka pārmeklēšanas algoritmu izstrāde Onitamas spēlei |
Nosaukums angļu valodā |
Implementation of AlphaZero Method and Game Tree Search Algorithms for the Game of Onitama |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Jānis Grundspeņķis |
Recenzents |
Valdis Saulespurēns |
Anotācija |
Onitama ir abstraktā spēle ar nulles summu par austrumu cīņas mākslu, kas
pēc spēles stila ir līdzīga šaham, bet kurai ir unikāla spēles mehānika – figūru
gājienu kārtis. Šajā bakalaura darbā tiek apspriesta alfa-beta nogriešanas
algoritma, Montekarlo koka meklēšanas algoritma un AlphaZero intelektuālo
aģentu implementācija un to salīdzināšana pēc veiktspējas, izmantojot Elo
reitingu. Spēļu intelektuālo aģentu izstrāde palīdz profesionāļu spēlētājiem analizēt
un uzlabot savas spēles iemaņas un zināšanas. Stingrākā aģenta pielietošana var
palīdzēt atrast optimālākus gājienus, lai uzvarētu spēli. |
Atslēgas vārdi |
Onitama, AlphaZero metode, Montekarlo koka meklēšana, Alfa-beta nogriešanas algoritms |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Onitama, AlphaZero, Monte-Carlo Tree Search (MCTS), Alpha-Beta pruning |
Valoda |
lv |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2023 22:10:53 |