Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automātika un datortehnika |
Nosaukums |
Rokas žestu atpazīšanas sistēmas izstrāde lietotņu vadībai virtuālajā realitātē |
Nosaukums angļu valodā |
Development of Hand Gesture Recognition System for Application Control in Virtual |
Struktūrvienība |
12600 Viedo datortehnoloģiju institūts |
Darba vadītājs |
Katrina Boločko |
Recenzents |
Māra Pudāne |
Anotācija |
Darba mērķis ir izstrādāt rokas žestu atpazīšanas sistēmu, ar kuras palīdzību iespējams kontrolēt virtuālās realitātes lietotnes.
Darba uzdevumi ir izpētīt jau eksistējošās datorredzes metodes žestu atpazīšanai un izvēlēties piemērotu metodi datu uzņemšanai, ņemot vērā tehniskos ierobežojumus. Izveidot testa lietotni un izstrādāt risinājumu rokas žestu atpazīšanai un informācijas nodošanai virtuālās realitātes lietotnei. Novērtēt izstrādātās sistēmas veiktspēju, precizitāti un spēju darboties reālajā laikā un noteikt lietotnes ierobežojumus.
Darba izstrādes laikā tika iegūti dati par plaukstas žestiem. Tie tālāk tika klasificēti un izmantoti neironu tīkla un SVM algoritma apmācībai un izpētei. Tālāk tika izveidota virtuālās realitātes bāzes lietotne, kurā iespējams izmēģināt žestu kontroli.
Darba realizācija tika veikta, izmantojot vienu ārējo kameru, iegūstot datus par plaukstas orientieru pozīciju x un y koordinātēm dažādiem plaukstas žestiem, izmantojot MediaPipe. Iegūtie dati tika izmantoti neironu tīkla un SVM apmācībai. Tālāk tika izstrādāta virtuālās realitātes aplikācija, kurai tika pievienota izstrādātā žestu atpazīšanas lietotne, ar kuras palīdzību iespējams lietotāja parādīto žestu pārveidot par darbību virtuālajā realitātē. Izstrādātā virtuālās realitātes lietotne tika veidota izmantojot Unity spēļu dzini un ir paredzēta Windows operētājsistēmas iekārtām.
Darba rezultātā tika izstrādāta sistēma, kuru pievienojot virtuālās realitātes lietotnei, tās izstrādes laikā ir iespējams lietotājam sniegt iespēju mijiedarboties ar virtuālo realitāti un tās objektiem, izmantojot vienu ārējo kameru un plaukstas žestus.
Darba apjoms – 58 lpp., 4 tabulas, 45 attēli, 1 pielikums |
Atslēgas vārdi |
Žestu atpazīšana, mākslīgais intelekts, virtuālā realitāte |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Gesture recognition, artificial intelligence, virtual reality |
Valoda |
lv |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2023 21:06:04 |