Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Autotransporta satiksmes mezglu modelēšanas un optimizācijas metožu izpēte |
Nosaukums angļu valodā |
Research of Modeling and Optimization Methods of Traffic Nodes |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Vitālijs Boļšakovs |
Recenzents |
Oļesja Večerinska |
Anotācija |
Darbā ir apskatītas satiksmes mezglu modelēšanas un optimizācijas metodes.
Darba mērķis ir analizēt dažādus paņēmienus satiksmes plūsmas modelēšanai un
optimizācijai dažādos satiksmes mezglos, kā arī novērtēt modeļu un optimizācijas
metožu iespējamo darbību satiksmes efektivitātes ziņā. Darbā tiek pētītas dažādas
optimizācijas metodes satiksmes plūsmas uzlabošanai un sastrēgumu samazināšanai
satiksmes mezglos, kā arī apskatīti būtiskākie ceļu satiksmes mezglu elementi to
ieviešanai. Izstrādāti divi satiksmes modeļi – reāla satiksmes mezgla esošās situācijas
modelis un konkrētā satiksmes mezgla rekonstrukcijas ieceres modelis, kuros modelēta
autotransporta satiksme. Salīdzinot imitācijas modeļu simulācijas, iegūti rezultāti, kas
norāda, ka rekonstrukcijas ieceres modelis ir mazāk efektīvs privātā autotransporta
satiksmes nodrošināšanā, salīdzinot ar esošās situācijas modeli. Salīdzinātas arī
pielietotās optimizācijas metodes, kā arī to drošība un izvērtēta to nepieciešamība un
pamatotība katrā no situācijām. Darba apjoms – 54 lapaspuses, 4 tabulas, 23 attēli. |
Atslēgas vārdi |
ceļu satiksme, modelēšana, iela, ceļu satiksmes optimizācija, satiksmes mezgli, krustojums |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
road traffic, modeling, street, optimization methods, traffic nodes, intersection |
Valoda |
lv |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.05.2023 01:16:15 |