Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Elektrotehnoloģiju datorvadība |
Nosaukums |
Bezpilota lidaparāta ar vertikālu pacelšanos un nosēšanos adaptīvās vadības sistēmas modelēšana |
Nosaukums angļu valodā |
Modelling an Adaptive Control System for Vertical Takeoff and Landing Unmanned Aeral Vehicle |
Struktūrvienība |
27100 Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūts |
Darba vadītājs |
Nadežda Kuņicina |
Recenzents |
Mihails Gorobecs |
Anotācija |
Maģistra darbā ir izstrādātas un salīdzinātas divas vadības sistēmas bezpilota lidaparātam
ar vertikālu pacelšanos un nosēšanos (VTOL): slīdošais proporcionāliintegrāli- diferenciālais (PID) kontrolieris un adaptīvais L1 kontrolieris. Mērķis ir izstrādāt augstas
veiktspējas, stabilu vadības sistēmu konkrētam VTOL dronam. Maģistra darbā ir sniegts pārskats
par esošajām VTOL bezpilota lidaparātu vadības metodēm un izskaidrota VTOL drona kā vadības
objekta matemātiskā modelēšana. Pēc tam tiek izstrādāti un analizēti PID un adaptīvie L1
kontrolieri, darbā arī tiek salīdzināta to veiktspēja. Simulēšanas rezultāti liecina, ka abas vadības
sistēmas nodrošina stabilu un precīzu VTOL drona lidojumu, bet adaptīvais L1 kontrolieris pārspēj
slīdošo PID kontrolieri robustuma un pielāgošanās mainīgiem apstākļiem. Šis pētījums ir
ieguldījums pašlaik notiekošajā darbā par adaptīvām vadības sistēmām VTOL bezpilota
lidaparātiem un uzsver potenciālās priekšrocības, ko var sniegt L1 adaptīvās vadības izmantošana
šajā lietojumā.
Darba apjoms ir 85 lappuses, darbā ir 48 attēli un 10 pielikumi. Literatūras saraksts sastāv
no 25 avotiem. |
Atslēgas vārdi |
Vadības sistēmas, Adaptīvās sistēmas, PID, slīdošās sistēmas, drons, bezpilota lidaparāts, VTOL |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Control systems, Adaptive systems, PID, sliding systems, drone, UAV, VTOL |
Valoda |
eng |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2023 16:23:54 |