Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Latvijas degvielas kompānijas degvielas piemaisījumu piegādes sistēmas modernizācija. |
Nosaukums angļu valodā |
Modernization of Latvian Fuel Companies Fuel Additives Delivery System. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Viktors Feofanovs |
Recenzents |
Māris Hauka |
Anotācija |
Bakalaura darba ar projekta daļu “Latvijas degvielas kompānijas degvielas piemaisījumu piegādes sistēmas modernizācija” darba autors ir Aigars Čākurs, bet darba vadītājs- Dr.sc.ing., docents Viktors Feofanovs. Darbā tiek apskatīta kāda Latvijas degvielas kompānijas degvielas piemaisījumu piegādes sistēma un sniegti ieteikumi tās modernizācijai. Kompānija nodarbojas ar degvielas pārvadājumiem no termināliem, kur degvielai tiek pievienoti klāt šie piemaisījumi, līdz uzpildes stacijām 8 Eiropas valstīs. Ja lielākoties piemaisījumi tiek pa taisno piegādāti no to piegādātāja noliktavas Nīborgā, Dānijā uz terminālu, Norvēgijā situācija ir savādāka. Tur degvielas piemaisījumi tiek piegādāti sākumā uz lielāko terminālu Sjursojā, Oslo, no kurienes tiek organizētas piegādes uz pārējiem 17 Norvēģijas termināliem ar trešā pārvadātāja palīdzību, jo uzņēmumam šai valstī nav sava autoparka. Šādi pieaug kopējās loģistikas un pārvadājumu izmaksas, kā arī rodas komunikācijas sarežģījumi.
Darba mērķis ir atrast izdevīgākus piegādes variantus salīdzinājumā ar esošo situāciju, lai samazinātu kopējās pārvadājuma izmaksas. Darbā autors apraksta 2 iespējamos veidus kā uzlabot piegādes sistēmu- veikt tiešās piegādes no Nīborgas uz visiem termināliem vai arī organizēt piegādes no Sjursojas uz pārējiem termināliem, iepērkot savu autoparku. Aprēķinos tiek sastādīti gan šoferu darba laika grafiki, gan arī veikti citi aprēķini esošajai situācijai un piedāvātajām 2 alternatīvām.
Tika aprēķināts, ka abos piedāvātajos variantos izmaksas ir zemākas nekā pie esošās cenas un ieskicēti tālākie izpētes virzieni: Organizējot piegādes no Nīborgas pa taisno uz visiem termināliem- organizēt tās līdz noteiktam terminālim ziemeļos, lai reiss iekļautos vienas nedēļas laikā. Bet organizējot piegādes ar savu autoparku- nepieciešams tālāk veikt pētījumus, kā mainīsies situācija, ja arī degvielas piegādēm tiks izmantots savs autotransports.
Darba apjoms- 80 lpp., 4 nodaļas, 33 tabulas, 12 attēli, 60 formulas, 18 literatūras avoti un 3 rasējumu lapas.
Atslēgas vardi- Degvielas piemaisījumi, termināls, pārvadājumu izmaksas, šoferu darba grafiki, piegādes maršruta optimizācija. |
Atslēgas vārdi |
Degvielas piemaisījumi, termināls, pārvadājumu izmaksas, šoferu darba grafiki, piegādes maršruta optimizācija. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
fuel additives, terminal, transportation costs, driver work schedules, delivery route optimization. |
Valoda |
lv |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2023 14:53:01 |