Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Patērātāju pirkšanas paradumi krīzes laikā Latvijas tirdzniecības centros
Nosaukums angļu valodā Consumer Purchasing Behavior in Latvia’s Shopping Malls During Crisis
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Inese Muzikante
Recenzents Ieva Veidemane
Anotācija Mūsdienās sastopamas dažādu veidu krīzes, un ikkatra no tām būtiski ietekmē patērētāju pirkšanas uzvedību un paradumus. 2020. gadā, Latvijā un daudzviet citur pasaulē strauji izplatījās Covid-19 infekcija, kas rezultējās ar pamatīgām izmaiņām pircēju paradumos. Šī pandēmija atstāja lielu iespaidu uz visdažādākajām industrijām, tai skaitā tirdzniecību. Pandēmijai vēl nebeidzoties, 2022.gadā, Ukrainā sākās karadarbība, kas atkārtoti izmainīja daudzas dzīves, paradumus, vēlmes, un vērtības. Veikalu plaukti jau atkal tika iztukšoti, nebeidzamas rindas pie pārtikas veikaliem, un citas haotiskas rīcības, ko raisīja cilvēku bailes un neziņa. Tirdzniecības centri piedāvā visdažādākos veikalus un pakalpojumus, un to mērķis ir aptvert pēc iespējas plašāku veikalu klāstu. Izmantojot aptauju par tirdzniecības centriem, iespējams detalizētāk saprast kuras industrijas cietušas vairāk, un kuras mazāk. Šī darba mērķis ir noskaidrot kā pircēju paradumi mainījās laika posmā no 2020.gada līdz 2022.gadam, kāda ir bijusi tirdzniecības centru apmeklētība un, vai cilvēki bijuši apmierināti ar tirdziecības centra sniegto piedāvājumu. Darba analīzes sadaļā veikts ANOVA tests, kurā analizēti dati par patērētāju paradumiem attiecībā uz tirdzniecības centra apmeklēšanas biežumu, kā arī apmierinātību ar tirdzniecības centra piedāvātajiem veikaliem. Šī bakalaura apjoms ir 31 lapa, 3 tabulas, un izmantoti 50 akadēmiskās informācijas avoti. Pētījuma jautājums ir noskaidrot kā pircēju paradumi mainījušies Latvijas tirdzniecības centros krīzes laikā.
Atslēgas vārdi patērētāju pirkšanas paradumi, krīze, pandēmija, tirdzniecības centri
Atslēgas vārdi angļu valodā consumer purchasing behavior, crisis, epidemic, shopping mall departments
Valoda lv
Gads 2023
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2023 12:55:20