Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbības loģistika |
Nosaukums |
Ātras aprites preču plūsmas process autopārvadājumos uz Krieviju reģionālās krīzes apstākļos |
Nosaukums angļu valodā |
The process of the flow of readily available products in road transport to Russia in the conditions of the regional crisis |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Inita Drēziņa |
Recenzents |
Aivars Gulbis |
Anotācija |
Pētījuma objekts ir autopārvadājumu organizēšana uz Krieviju reģionālās krīzes apstākļos, bet pētījuma priekšmets ir šo autopārvadājumu organizēšanas rentabilitāte veicot alkohola preču eksportu uz Krieviju jaunpieņemto Eiropas Savienības likumu ietvaros. Kravu pārvadājumi uz Krievijas Federāciju ir vienmēr bijuši aktuāli, bet šobrīd šī tēma ir apspriesta vēl vairāk. Pastāvošā problemātika ir nestabilā situācija un jaunpieņemto likumu ietekme uz procesiem. Darba autos izvirzīja bakalaura darba mērķi – izvērtēt autopārvadājumu organizēšanu un rentabilitāti reģionālās krīzes apstākļos.
Bakalaura darba izstrādē ir izmantotas šādas pētījuma metodes: zinātniskās literatūras analīze, dokumentu analīze, salīdzinošā novērtēšana, monogrāfiskā metode. Darba izstrādē bieži tika izmantota dokumentu analīze un salīdzinošā novērtēšana, jo darba autoram nodarbojoties divus gadus ar pārvadājumu organizēšanu ir savākts pietiekams informācijas daudzums.
Bakalaura darbā tika apskatīti preču plūsmas procesi un to organizēšana. Tika izanalizētas alkohola preču pārvadājuma cenas maršrutā Rīga – Maskava laikā no 2020. gada septembra līdz 2022. gada novembrim, tomēr netika apskatīti citi pārvadājumu virzieni Krievijas Federācijā. Ierobežots bija precīzs un konstants informācijas daudzums, tāpēc informācija tika balstīta no viena uzņēmuma precīziem datiem.
Bakalaura darbā tika analizēta tirgū pastāvošā reālā situācijā sauszemes kravu pārvadājumos uz Krievijas Federāciju. Tika analizēts, kā šos autopārvadājumus ietekmē Eiropas Savienības sankcijas, kādus atbildes ierobežojumus ir pieņēmusi Krievijas Federācija. Šo jaunpieņemto likumu ietekmē autopārvadājumi ir kļuvuši sarežģītāki, ir nepieciešama lielāka uzmanība un precizitāte. Darba autors aprēķināja, ka šobrīd viena kravas mašīna mēneša griezumā nopelna vidēji 5318,64 Eiro, kas ir par 7 reizēm vairāk, kā tas bija vienu gadu atpakaļ. Gada laikā viena reisa izmaksas ir palielinājušās divas reizes, tomēr pateicoties lielajam pārvadājuma cenu kāpumam, pārvadātāji pelna kā minimums 4 reizes vairāk.
Veicot pētījumu darba autors secināja, ka šī gada otrajā pusē pārvadājuma cenas maršrutā Rīga – Maskava ir rekordaugstas. Lai arī situācija tirgu ir nepastāvīga un cenas ir mainīgas, nekad agrāk nav bijušas tik lielas cenas, ka par vienu pārvadājumu maksā 5000-5100 eiro. Šobrīd bizness uz Krieviju ir ienesīgs, tomēr tas ir ļoti riskants. Var secināt, ka Eiropas Savienības sankcijas nav tieši ietekmējušas alkohola preču organizēšanu uz Krievijas Federāciju, jo lielā mērā šo produktu piegādes ķēdēs nekas nav mainījies. Alkohola preces veido 25 % no kopēja preču eksporta uz Krievijas Federāciju, kas tiek eksportēts no Latvijas. |
Atslēgas vārdi |
autotransports, autopārvadājumi, preču eksports, pārvadājumu organizēšana, maršrutu plānošana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
road transport, transportation, export of goods, organization of transportation, route planning |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.12.2022 14:34:20 |