Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana |
Nosaukums |
Dekarbonizācijas modeļa pilnveidošana konteineru pārvadājumiem pa jūru |
Nosaukums angļu valodā |
Improvement of a decarbonization model for container carriage by sea |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Roberts Gailītis |
Recenzents |
Rinalds Pļavnieks |
Anotācija |
Maģistra darba autore Anastasija Knorringa izstrādāja darbu, kura temats ir
“Dekarbonizācijas modeļa pilnveidošana konteineru pārvadājumiem pa jūru”. Izvirzītais
maģistra darba mērķis ir veikt dekarbonizācijas modeļa analīzi, lai sniegtu rekomendācijas par
modeļa pilnveidošanu tas pielāgošanai jūras konteinerkravu pārvadājumu nozarei.
Pētījumā ir veikta padziļināta jūras tirdzniecības flotes dekarbonizācijas modeļa
kvalitatīvā analīze, kura ietvaros tika sniegts izvirzīto pasākumu izvērtējums pēc četriem
kritērijiem: tehnoloģiskā iespējamība, vidiskais veikums, ekonomiskais sniegums un sociālās
perspektīvas. Darba praktiskajā daļā autore ir novērtējusi alternatīvo degvielu un tādu
operatīvās pārvaldības optimizācijas pasākumu, kā lēnā kuģošana, iestrādes racionalitāti no
ekonomiskā aspekta, pamatojoties uz jūras konteinerpārvadājumu tirgus noteicošajiem
faktoriem, kā pakalpojumu sniegšanas biežumu un cenu.
Darba rezultāti tika izrunāti ar kuģniecības dekarbonizācijas jomas speciālistiem no
Wold Maritime University un Erasmus Centre for Urban, Port and Transport Economics.
Tika secināts, ka izstrādātai kuģniecības dekarbonizācijas modelim piemīt vispārīgs
raksturs, kas noliedz modeļa piemērošanas universālumu un efektivitāti starptautiskajai jūras
tirdzniecības flotei. Tādēļ, autore ierosina, ka ir nepieciešama modeļa specializācija, kas
ievērotu kuģa konstruktīvās, tehniskās, ekspluatācijas īpatnības; sākotnējā un vēlamā
veiktspējas un citus ietekmējošus faktorus.
Darba paveiktās analīzes un aprēķinu rezultātā, darba autore ir izstrādājusi pilnveidoto
dekarbonizācijas modeli, kas ir pielāgota tieši jūras konteineru pārvadājumu sektoram un
pārstāv gan sektora ilgtspējības mērķus gan ekonomiskām interesēm.
Darba izstrādei tika izanalizēti nozīmīgākie nozares tiesību akti apskatāmajā jomā;
ilgtspējības stratēģijas dokumenti; zinātniskie pētījumi; dažādu institūciju ziņojumi un
publikācijas; oficiāli statistikas dati. Turklāt, darbs saturs arī ierobežotas pieejamības
informāciju, kas tika iegūta darba un prakses laikā.
Maģistra darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 93 lappuses. Tajā ir iekļauti 17 attēli,
5 tabulas. Darbā izmantotas 141 izmantotās literatūras un avotu
saraksta vienības. |
Atslēgas vārdi |
dekarbonizācija, kuģniecība, konteinerkuģi, globālā sasilšana. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
decarbonization, shipping, containerships, global warming |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
12.12.2022 17:58:28 |