Anotācija |
Pētījuma mērķis bija izstrādāt transportlīdzekļa vējstikla tīrītāju, kas ir modernāks un uzticamāks par ierasto, tīrīšanas kvalitātes ziņā pat lielā ātrumā, kas ir viena no galvenajām problēmām tradicionālajiem logu tīrītājiem, jo gaisa pretestības un berzes rezultātā logu tīrītāju tīrīšanas kvalitāte pasliktinās, kā arī nekvalitatīvi notīrīti logi apdraud drošību, īpaši braucot skarbos laikapstākļos un klimatiskajos apstākļos. Pētījuma laikā vispirms tika apkopoti un salīdzināti citu pētnieku veiktie vējstikla tīrītāju pētījumi. Koncepcijas modeļa projektēšana veikta, izmantojot SolidWorks programmatūru, projektēšanai un simulācijai izmantota programmatūras 2022 versija - konceptuālie vējstikla tīrītāji izstrādāti, izmantojot detaļu komplektu, kas arī izstrādāts SolidWorks programmatūrā. Vējstikla tīrītājs tika pētīts arī ar SolidWorks Flow simulāciju, kuras laikā stiklu tīrītājs tika testēts pie 160 km/h un 200 km/h, lai noskaidrotu aerodinamiskos celšanas un pretestības spēkus, kas iedarbojas uz tīrītāju. Normālais spēks, kas darbojas horizontālā un vertikālā virzienā, tika aprēķināts, lai salīdzinātu rezultātu aerodinamiskos celšanas un pretestības spēkam, kas iedarbojas uz vējstikla tīrītāju, uzstādot vienādojuma mērķi pretestības koeficientam un pacelšanas koeficientam. Spēku grafiskais attēlojums, pretestības un pacelšanas koeficients ir iegūti no SolidWorks, un pēc tam novērtēti, lai noskaidrotu, cik veiksmīga ir piedāvātā koncepcija. simulācijas rezultātā zem 160 km/h un 200 km/h atklājās, ka izstrādātajam konceptuālajam stikla tīrītājam nav būtiskas ietekmes aerodinamisko spēku dēļ pie 160 km/h un 200 km/h transportlīdzekļa ātrumā, tāpēc dizains ar atbilstošu uzlabojumu varētu būt lielisks jauninājums. šis lauks. |