Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transporta sistēmu inženierija
Nosaukums Elektromobiļu ekoloģiskā drošība un efektivitāte.
Nosaukums angļu valodā Ecological Safety and Efficiency of Electric Vehicles.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Vjačeslavs Lapkovskis
Recenzents Artjoms Kokarevs
Anotācija Maģistra darba mērķis ir veikt analīzi dažādu konstruktīvo risinājumu lieljaudas elektromobiļu efektivitāti emisijas gāzu samazināšanā un to piemērojamības iespējām Latvijā. Katru dienu pa Latvijas ceļiem dažādos virzienos pārvietojas vairāki tūkstoši lieljaudas transporta līdzekļi. Šādi transporta līdzekļi kā degvielu izmanto dīzeļdegvielu, pateicoties tās sadegšanai iekšdedzes dzinējos atmosfērā ik gadu nonāk liels daudzums CO2 izmešu, kas piesārņo atmosfēru un paaugstina globālās sasilšanas risku. Lai samazinātu CO2 izmešus viens no risinājumiem ir izmantot tādus lieljaudas elektromobiļus, kuru darbināšanai izmanto elektroenerģiju. Pētījuma ietvaros tika salīdzinātas dažāda tipa transmisijas lieljaudas elektromobiļu vilktspējas jaudas un CO2 izmešu daudzuma samazinājums, ko rādītu šādas pašas vilktspējas jaudas transporta līdzeklis ar dīzeļdzinēju. Pētījumā tika secināts, ka visefektīvākie ir lieljaudas transporta līdzekļi ar transmisiju, kuras konstrukcijā tiek izmantotas triju vai četru ātrumu pārnesumkārbas vai arī tādas transmisijas konstrukcijas, kurās netiek izmantotas pārnesumkārbas. Balstoties uz darba mērķi un tematiku tika secināts, ka Latvijas apstākļos ir iespējams samazināt CO2 izmešus vismaz par 20 reizēm, ja visi esošie lieljaudas transporta līdzekļi pārietu uz elektroenerģiju kā enerģijas avotu.
Atslēgas vārdi elektromobiļi, akumulatoru baterijas, CO2 izmeši, transmisijas konstrukcija, veiktspēja
Atslēgas vārdi angļu valodā electric vehicles, battery packs, CO2 emissions, transmission design, performance
Valoda lv
Gads 2022
Darba augšupielādes datums un laiks 02.06.2022 12:09:31