Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Elektromobiļu ekoloģiskā drošība un efektivitāte. |
Nosaukums angļu valodā |
Ecological Safety and Efficiency of Electric Vehicles. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Vjačeslavs Lapkovskis |
Recenzents |
Artjoms Kokarevs |
Anotācija |
Maģistra darba mērķis ir veikt analīzi dažādu konstruktīvo risinājumu lieljaudas elektromobiļu efektivitāti emisijas gāzu samazināšanā un to piemērojamības iespējām Latvijā.
Katru dienu pa Latvijas ceļiem dažādos virzienos pārvietojas vairāki tūkstoši lieljaudas transporta līdzekļi. Šādi transporta līdzekļi kā degvielu izmanto dīzeļdegvielu, pateicoties tās sadegšanai iekšdedzes dzinējos atmosfērā ik gadu nonāk liels daudzums CO2 izmešu, kas piesārņo atmosfēru un paaugstina globālās sasilšanas risku. Lai samazinātu CO2 izmešus viens no risinājumiem ir izmantot tādus lieljaudas elektromobiļus, kuru darbināšanai izmanto elektroenerģiju.
Pētījuma ietvaros tika salīdzinātas dažāda tipa transmisijas lieljaudas elektromobiļu vilktspējas jaudas un CO2 izmešu daudzuma samazinājums, ko rādītu šādas pašas vilktspējas jaudas transporta līdzeklis ar dīzeļdzinēju.
Pētījumā tika secināts, ka visefektīvākie ir lieljaudas transporta līdzekļi ar transmisiju, kuras konstrukcijā tiek izmantotas triju vai četru ātrumu pārnesumkārbas vai arī tādas transmisijas konstrukcijas, kurās netiek izmantotas pārnesumkārbas. Balstoties uz darba mērķi un tematiku tika secināts, ka Latvijas apstākļos ir iespējams samazināt CO2 izmešus vismaz par 20 reizēm, ja visi esošie lieljaudas transporta līdzekļi pārietu uz elektroenerģiju kā enerģijas avotu. |
Atslēgas vārdi |
elektromobiļi, akumulatoru baterijas, CO2 izmeši, transmisijas konstrukcija, veiktspēja |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
electric vehicles, battery packs, CO2 emissions, transmission design, performance |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
02.06.2022 12:09:31 |