Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transporta sistēmu inženierija
Nosaukums Projekta "Rail Baltica" paplašināšana izveidojot tuneli starp Igauniju un Somiju.
Nosaukums angļu valodā Expansion of the "Rail Baltic" Project by Creating a Tunnel between Estonia and Finland.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Viktors Feofanovs
Recenzents Vladislavs Ņesterovskis
Anotācija Bakalaura darba “Projekta “Rail Baltica” paplašināšana, izveidojot tuneli starp Igauniju un Somiju” autors – Gvido Dokāns, darba vadītājs – Dr.sc.ing., docents Viktors Feofanovs. “Rail Baltica” ir dzelzceļa projekts, kas savienos Baltijas valstis ar Centrāleiropas dzelzceļu tīklu. Līdz šim šajā teritorijā tiek izmantoti cita sliežu platuma dzelzceļi, kas palikuši no PSRS laikiem, tādējādi liedzot veikt pārvadājumu no, piemēram, Latvijas uz Vāciju, nepārkraujot kravu no viena vilciena uz citu. Arī Somija tiek iesaistīta šajā projektā, tomēr sauszemes robežas trūkuma dēļ dzelzceļš līdz Somijai netiks izbūvēts, tāpēc dalība projektā skaitās netieša. Kā turpinājums “Rail Baltica” izveidotajam transporta koridoram no Igaunijas uz Somiju plānota jau iestrādātā prāmju sistēma. Lai arī sistēma darbojas un turpina attīstīties, nereti tiek redzētas nepilnības, kas traucē veikt kravu pārvadājumus optimālā līmenī. Kā problēmas var minēt vētras, kuru laikā prāmji tiek aizkavēti, novirzīti uz citu ostu vai vispār nekursē, garās rindas ostā transportēšanas pīķa stundās utt.. Tādēļ šajā darbā tika atrasts veids, kurš palīdzētu atrisināt iepriekšminētās problēmas un optimizēt transporta plūsmu pār Somu līci – zemūdens dzelzceļa tunelis. Bakalaura darba mērķis ir projektēt dzelzceļa tuneli, kas savienos Igauniju un Somiju, pilnvērtīgi iesaistot Somiju “Rail Baltica” projektā. Darba mērķa sasniegšanai ir izvirzīti šādi uzdevumi: izpētīt “Rail Baltica” projektu, izprast tā plānu un mērķus, apskatīt prāmju sistēmu starp Somiju un Igauniju, izvērtēt tās plusus un mīnusus, apkopot statistiku par pārvadājumiem starp abām valstīm, atrast tuneli, kas pēc izmēriem un statistikas atbilst pētāmajai situācijai, apkopot informāciju par tuneļa būvniecības veidu un izmaksām, projektēt dzelzceļa tuneli starp Igauniju un Somiju, noteikt būvniecības izmaksas, prognozēt ienākumus, aprēķināt laiku, kas tiek pavadīts šķērsojot līci vilcienā un ar prāmi, analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus. Darba rezultātā tika projektēts 60 km 10 m diametra dzelzceļa tunelis ar vienu sliežu ceļu katrā virzienā, tos atdalot ar ugunsdrošu sienu. Tika aprēķinātas būvniecības izmaksas, prognozēti ienākumi, aprēķināts laiks, kas tiek pavadīts ceļā, analizēti iegūtie rezultāti un izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: tunelis, dzelzceļš, “Rail Baltica”, prāmis, pārvadājumu optimizācija. Darba apjoms – 72 lpp., 9 tabulas, 33 attēli, 24 formulas, 36 literatūras avoti un 3 rasējumu lapas.
Atslēgas vārdi tunelis, dzelzceļš, “Rail Baltica”, prāmis, pārvadājumu optimizācija
Atslēgas vārdi angļu valodā tunnel, railway, “Rail Baltica”, ferry, transportation optimization.
Valoda lv
Gads 2022
Darba augšupielādes datums un laiks 02.06.2022 00:43:36