Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automātika un datortehnika |
Nosaukums |
Interaktivās lietotnes izstrāde sporta vingrošanai ar vingrinājuma izpildes kontroli |
Nosaukums angļu valodā |
Development of an Interactive Application for Sports Exercises with Exercise Performance Control |
Struktūrvienība |
12600 Viedo datortehnoloģiju institūts |
Darba vadītājs |
Katrina Boločko |
Recenzents |
Egons Lavendelis |
Anotācija |
Mūsdienās, ar COVID-19 izplatīšanos un mācībām pārejot uz neklātieni, skolotājiem un pasniedzējiem ir nācies atrast veidus kā turpināt skolnieku un studentu turpmāko izglītību tik pat augstā līmenī, kā tas bija klātienē. Daļai skolotāju un pasniedzēju attālinātās mācības problēmas nesagādā, savukārt tādā priekšmetā kā sportā vai kā fiziskās aktivitātes treneriem, attālinātās mācības ir milzīgs izaicinājums. Skolotājiem un treneriem nav iespējas izsekot un koriģēt katru bērnu vai praktikantu, kā rezultātā pasliktinās treniņa vai sporta nodarbības kvalitāte, un kopējais kaloriju daudzums, kas tiek patērēts nodarbības laikā. Protams, ka palielinās arī iespēja iegūt kādu traumu, kas pasliktinātu cilvēka dzīves kvalitāti. Skatoties uz to, ka pasaulē turpinās COVID-19 izplatīšanās un attālināto mācību turpinājumu, var secināt, ka šīs problēmas aktualitāte turpina pieaugt. Par šīs tēmas aktualitāti vēl liecina tehnoloģiju ieviešana izglītības jomā, to spējai uzlabot mācību procesu. Turklāt, tehnoloģiju ieviešana fiziskās aktivitātes jomā ir īpaši nozīmīga, ņemot vērā, ka to var izmantot gan klasē, gan ārpus tās. Šajā darbā tiks apskatītas eksistējošās sporta vingrošanas lietotnes ar paškontroles funkcijām, izpētīti eksistējoši risinājumi paškontroles funkciju ieviešanai. Darbā tiks realizēta lietotne ar spēju pārādīt lietotājam noteiktus vingrinājumus un kontrolēt vingrinājuma pareizu izpildi. Pārbaudīta lietotnes precizitāte un tās ietekmi uz lietotājiem. Kā arī ievākta informācija par potenciālajiem lietotnes uzlabojumiem. Darba realizēšana ir ar domu, ka lietotājs, izmantojot izstrādāto lietotni var izpildīt vairākus sporta vingrinājumus sekojot dažādiem kontrolpunktiem, kas lietotājam tiek pārbaudīti izmantojot datorredzi un trigonometriju. Lietotne, pābaudot lietotāja kustības reāllaikā lietotājam sniedz informāciju par vingrinājuma izpildi, norādot vai atkārtojumu skaitu, izpildes stadiju, padomu, kas lietotājam dod informāciju par to, kā pareizāk veikt vingrinājuma izpildi, vai vingrinājuma izpildes kontrolpunktu stadijām un kontrolpunktu stadijām. Kā arī iegūt datus par ne tikai tehnoloģijas izmantošanu fiziskās izglītības sektorā, bet arī par datorredzes un trigonometrijas izmantošanu šajā sektorā. |
Atslēgas vārdi |
Datorredze, Mākslīgais intelekts, Cilvēka pozas novērtēšana, Trigonometrija, Python programmēšanas valoda, COVID-19, Lietotne, Grafiskais interfeiss |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Computer Vision, Artificial Intelligence, Human Pose Estimation, Trigonometry, Python Programming Language, COVID-19, Application, Graphical Interface |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
01.06.2022 09:10:17 |